04:51|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1397 - 12:07
کد خبر: 11322
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

سینماهای استان نیاز مبرم به نوسازی دارند

در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل سینماهای استان، فرسودگی ساختمان‌ها و نبود تجهیزات و امکانات داخلی سینماها است که این امر نیاز به اهمیت و بازسازی مبرم دارد.
سینماهای استان نیاز مبرم به نوسازی دارند

حجت السلام ناصر خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، در خصوص تعداد و وضعیت سینماهای استان اظهار کرد: 22 سینما به ترتیب در بخش‌های حوزه هنری، هلال احمر، تبلیغات اسلامی، شهرداری  و بخش خصوصی در استان وجود دارد.
وی افزود: از میان 22 سینمای موجود در استان، 13 سینما متعلق به حوزه هنری، 2 سینما متعلق به هلال احمر، 1 سینما متعلق به اداره تبلیغات اسلامی سردشت، و 4 سینما به بخش خصوص مرتبط می باشد همچنین سینما فرهنگ نقده و سینما فرهنگ پیرانشهر متعلق به بخش خصوصی است.
حجت الاسلام خدایاری به برخی از شهرستان‌های استان که فاقد سینما هستند اشاره و ادامه دارد: شهرستان‌هایی از جمله چالدران، چایپاره، پیرانشهر، شوط و شهرستان پلدشت از وجود سینما بی بهره هستند.
وی گفت: در حال حاضر 19 سینما به صورت فعال و نیمه فعال در استان فعالیت دارند و تعداد ظرفیت کل سینماهای استان 12 هزار صندلی است.
وی به ظرفیت موجود سینماهای فعال در استان اشاره و افزود: سینمای انقلاب ارومیه دارای600 صندلی، سینما ایران 750 صندلی، سینما آزادی 800 صندلی و سینما شمس خوی دارای 150 صندلی است که ظرفیت کل سینماهای فعال استان 2 هزارو 450 صندلی می‌باشد.
حجت السلام خدایاری  به بزرگترین مشکلات سینماهای استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل سینماهای استان، فرسودگی ساختمان‌ها و نبود تجهیزات و امکانات داخلی سینماها است که این امر نیاز به اهمیت و بازسازی مبرم دارد.
وی عنوان کرد: عمده گلایه مخاطبان سینما از لحاظ وضعیت نامناسب فضا و امکانات داخلی سینماها است که بروز، مدرن و مجهز نیستند در حالی که بسیاری از صنایع در استان نوسازی و بروز شده‌اند اما سینماها از این قاعده محروم هستند و متاسفانه به امکانات کم و نامناسب بسنده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: در جهت بازسازی و ساماندهی سینماهای مرکز استان، سه میلیارد تومان تأمین اعتبار صورت گرفته است که در صورت ابلاغ و تخصیص، این بودجه تا حدودی در جهت بازسازی تعمیر و نوسازی سینماها مؤثر خواهد بود که در این صورت مخاطبان نیز از وضعیت سینماها رضایت داشته و با اکران فیلم‌های مناسب از این امکانات استفاده خواهند کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید