05:18|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1397 - 14:59
کد خبر: 11304
یادداشت:

نخبگان؛ پیشقراولان خدمت به مردم

در یک جامعه و یا کشور تمامی اقشاری که در آن مسئولیت دارند به‌نوعی در برابر تمام مطالبات مردمی و مشکلاتی که ایجاد می‌شود احساس مسئولیت دارند که یکی از این اقشار قشر فرهیخته و نخبه جوامع است که در توسعه همه عرصه‌های موجود در یک جامعه و کشور نقش موثری دارند.
نخبگان؛ پیشقراولان خدمت به مردم

سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ نخبگان و قشر فرهیخته که بنا به فرموده رهبری، باید روحیه مطالبه گرانه داشته باشند از همین رو مجبورند در جامعه و میان مردم قدم برداشته و با گوش سپاری به دردها و مشکلات معیشتی و اقتصادی آن‌ها زبان گویای مردم در برابر مسئولان باشند و از این طریق بتوانند در پیشرفت اقتصادی جامعه و کشور موثر واقع شوند.

نخبگان با جامعه و مسئولانی که در تمامی پست های مدیریتی مشغول به کارند به  عنوان قشر تاثیر گذار در توسعه اقتصادی کشور ارتباطی دو سویه دارند و بدلیل مطالبه گری‌های حق و به جایی که از مسئولان در برابر مشکلات مردم علی الخصوص بحث معیشتی انجام می دهند باید مورد حمایت و تشویق قرار بگیرند تا تمام هم و غم خود را برای توسعه و آبادانی کشور و حل مشکلات مردم بکار گیرند.  

 نخبگان با حمایت و مطالبات به جایی که از مشکلات مردم در برابر مسئولان می کنند، سبب می شوند که مردم بدانند که هستند هنوز افرادی که درد آن ها را درد خود می دانند و برای حل آن مشکلات از جان خود مایه می گذارند مطالبات مردمی از سوی نخبگان روزنه های امیدی را در دل مردم بوجود می آورد که حرفشان را حداقل با این واسطه هایی که بی منت خدمت می کنند به سمع مسئولان و می رسانند.

نخبگان متخصص و متعهد باید با افزایش شناخت خود نسبت به مسائل ومشکلات اصلی جامعه و تمیز دادن آن‌ها از مسائل غیراصلی، تحلیل صحیح آن ها به همراه ارائه نتایج، افزایش آگاهی های علمی و عمومی جامعه، مطالبه گری در حوزه های مختلف و ورود به عرصه های تصمیم گیری، تصمیم سازی و حضور آگاهانه و مسئولانه در عرصه خدمت به انقلاب اسلامی و مردم جامعه، زمینه را برای پیشرفت و شکوفایی کشور فراهم کنند.

مسائل و مشکلات جامعه به دلیل پپچیدگی و فراوانی آنها، با ورود نخبگان متعهد و متخصص در کنار فعالیت مسئولان و همقدم با سایر اقشار مردم، قابل حل بوده و نخبگان به واسطه ویژگی‌هایی که دارند، پیچیدگی مسائل و مشکلات را تحلیل نموده و راه‌حل‌هایی اثرگذار و منطبق بر واقعیت های جامعه در حوزه های مختلف ارائه می‌کنند.

 البته باید به تأثیرگذاری متفاوت نخبگان در موقعیت و وضعیت های مختلف از نظر شرایط تاریخی و شرایط زمان و مکان توجه شود به همین دلیل و در راستای پیشرفت تمامی عرصه های خدماتی کشور علی الخصوص اقتصاد و فرهنگ، باید بستر و زمینه مناسبی را برای این قشر فهیم مهیا کنیم تا آنان با آسایش خاطر هم به مطالبات مردمی از مسئولان رسیدگی کنند و هم قدم های راسخ و استواری در جهت پیشبرد کشور بردارند.

نخبگانی  که در راستای حل مشکلات مردم و حتی شاید کشور قدم برمی دارند باید شناخت کافی و وافی  نسبت به آن مشکل را داشته  باشند تا بتوانند مسائل و مشکلات اصلی را از غیر اصلی تشخیص دهند تا سهمی ناچیز از حل کردن مشکلات را در جامعه داشته باشند.

نخبگان با خدماتی که به مردم می رسانند زمینه ساز تحولات اقتصادی در جامعه هستند چرا که وقتی خدمات و مشکلات مردم حل می شود تحولی عظیمی را در سطح اقتصادی جامعه بوجود می آید به همین دلیل می توان از این قشر فرهیخته به عنوان پیشقراولان خدمت به مردم و توسعه اقتصادی نام برده می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید