13:50|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1397 - 13:53
کد خبر: 11255
رئیس بارزسی اتاق اصناف ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

افزایش قیمت سبزی به دلیل بالابودن هزینه حمل و نقل است

بالابودن هزینه حمل و نقل بار و کاهش محسوس دما در هفته های اخیر علتی است که برای افزایش قیمت سبزی در مراکز عرضه و بازار ارومیه عنوان شده است.
افزایش قیمت سبزی به دلیل بالابودن هزینه حمل و نقل است

کرم حق دوست، رئیس بازرسی اتاق اصناف ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: دلیل عمده افزایش قیمت سبزی در هفته‌های اخیر بالارفتن هزینه حمل و نقل است.
وی با بیان اینکه بارش‌های امسال روند کشت و تولید سبزی در ارومیه و همچنین استان‌های همجوار را با مشکل روبرو کرده است، خاطرنشان کرد: نیاز سفی و سبزیجات ارومیه اکنون از استان‌های جنوبی تامین می‌شود و افزایش قیمت حمل بار هزینه تمام شده سبزی را افزایش داده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فروشندگان تنها مجاز به افزایش 35 درصدی در هنگام فروش هستند، گفت: در حال حاضر سبزی با قیمت 4هزار تا 4500 تومان به صورت عمده در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود و گشت‌های بازرسی انصاف با متخلفان گرانفروشی برخورد جدی می‌کند و در همین رابطه در گشت‌زنی بازرسان در روزهای اخیر نیز برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.
حق دوست، همچنین به توزیع روزانه گوشت گرم در فروشگاه‌های سطح شهر ارومیه با قیمت مصوب دولتی اشاره کرد و افزود: گوشت‌های گرم همه روزه در فروشگاه‌های معین، رفاه کارگران، فجر و فروشگاه تعاون روستایی توزیع می شود و بازرسان اصناف در راستای توزیع عادلانه و کنترل بازار در محل‌های توزیع حضور دارند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید