08:40|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 26 دی 1397 - 10:46
کد خبر: 11135
باریش گزارش می‌دهد:

عوارض پل میان‌گذر دریاچه ارومیه؛ مردم شاکی، مسئول راضی!

مبلغ عوارضی پل میان‌گذر دریاچه ارومیه مدت‌هاست که مردم و مسافران را شاکی کرده ولی بااین‌وجود عدم واکنش مسئولین نشان می‌دهد که از میزان مبلغ عوارض راضی هستند و باوجود نبود امکانات اولیه ازجمله روشنایی در این میان‌گذر تصمیمی برای کاهش این مبلغ ندارند.
عوارض پل میان‌گذر دریاچه ارومیه؛ مردم شاکی، مسئول راضی!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، مسافران و رانندگانی گه از مسیر میان‌گذر دریاچه ارومیه برای سفر به استان‌های دیگر استفاده می‌کنند همچنان از میزان نامتعارف عوارض این میان‌گذر گلایه دارند. البته این نارضایتی‌ها هنوز منجر به عکس‌العملی از سوی مسئولین مربوطه نشده است. میان‌گذردریاچه ارومیه قسمتی از جاده شهید کلانتری است و دو استان آذربایجان غربی و شرقی را به هم متصل می‌کند، در پاییز سال 87 توسط دولت وقت مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفت ولی بعد از 10 سال فاقد روشنایی است.

مبلغ عوارضی پل میان‌گذر دریاچه ارومیه برای خودروهای سواری دور از انصاف است

محمدرضا یکی از مخاطبان باریش‌نیوز در پیامی به این پایگاه خبری نوشته است که به خاطر تحصیل در دانشگاه تبریز مجبور است در هفته دو روز از این مسیر تردد داشته باشد و گلایه‌مند است که قبض پرداختی در هنگام بازگشت اعتبار ندارد.
این مخاطب معتقد است که پرداخت این مبلغ از عوارض برای خودروهای سواری دور از انصاف است و باید به مشکلات مسافران عبوری این مسیر توجه شود.

باوجود مبلغ عوارضی بالا پل میان‌گذر ارومیه فاقد امکانات اولیه است

نادره نیز نوشته است به دلیل بیماری و پیگیری درمان پدرشان در ماه چندین بار به استان‌هایهم‌جوار مسافرت کنند و در هر بار تردد از مسیر جاده شهید کلانتری و پل میان‌گذر ارومیه این عوارض از آنها دریافت می‌شود و البته امکاناتی هم در برابر این عوارض ارائه نمی‌شود.
این کاربر گفته است که به دلیل نداشتن روشنایی کافی و نامناسب بودن آسفالت جاده در هنگام بازگشت به ارومیه که بیشتر در ساعات پایانی شب بوده باعث بروز سانحه برای خود و خانواده‌اش شده است.

مبلغ عوارضی کسب‌شده در مسیر تبریز به ارومیه، مختص پل میان‌گذر دریاچه ارومیه است
سرخوش خاطرنشان کرد: بانک ملی و صندوق بازنشستگی سال 86 برای احداث پلمیان‌گذر ارومیه مشارکت داشته‌اند و از سال 88 نیز مبلغ دریافتی از عوارض پلمیان‌گذر به‌حساب این سازمان‌ها واریز می‌شود و در حقیقت بازگشت سرمایه است.
به گفته این مسئول میزان مبلغ دریافتی برای عوارضی میان‌گذر دریاچه ارومیه توسط معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی تعیین‌شده است و دران موضوع نیز شرکت آزاده راه ارومیه به تبریز هیچ دخالتی ندارد
حال باید دید که صدای گلایه‌های مردمی از بالابودن عوارض پل میان‌گذر دریاچه ارومیه چه زمان و توسط چه کسی قرار است شنیده شود و پاسخ داده شود و آیا سازمان‌های مرتبط با آن قصد دارند بازنگری جزئی در مبلغ عوارضی این مسیر داشته باشند و یا این روند همچنان ادامه‌دار خواهد بود! 

دریافت عوارض 5500 تومانی برای خودروهای سواری در این مسیر و با توجه به در اختیار نگذاشتن امکانات حداقلی ازجمله روشنایی اعتراضی به‌حق از سوی مردم است، البته باید گفت که عوارض خودروهای سنگین و ترانزیتی برای تردد از این مسیر بیشتر از مبلغ فوق است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید