21:11|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 18 دی 1397 - 14:17
کد خبر: 11085
اسمعیل زاده در گفت‌و‌گو با باریش مطرح کرد:

مراکز درمانی تامین اجتماعی در آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

همزمان با دهه فجر امسال طرح‌های عمرانی تأمین اجتماعی در بخش درمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مراکز درمانی تأمین اجتماعی در آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

صادق اسعمیل زاده، مدیردرمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش، با تاکید بر اینکه یکی از تعهدات اصلی این سازمان ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان و تمام افرادی است که زیر پوشش این بیمه قرار دارند، است اظهار کرد: ارائه درمان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت زیرساخت‌های حوزه درمان تامین‌اجتماعی استان، بیمارستان 256 تخته خوابی امام‌رضا در ارومیه، دی‌کیلینیک مهاباد، 3 واحد پلی‌کلینیک تخصصی در ارومیه و سلماس و 5 درمانگاه تخصصی در شهرهای ماکو، خوی بوکان، نقده و مهاباد را از جمله ظرفیت‌های فعلی تامین اجتماعی در حوزه درمان اعلام کرد.
بیمارستان تأمین اجتماعی خوی دهه فجر افتتاح می‌شود
این مقام مسئول با تاکید بر توسعه طرح‌های عمرانی تأمین اجتماعی در حوزه درمان، به بهره‌برداری از بیمارستان 32 تخته خوابه در شهرستان خوی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این طرح همراه با درمانگاه و پلی‌کیلینیک تخصصی بیمارستان امام‌رضا در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
اسمعیل زاده ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد نیز از طرح‌های توسعه‌ای استان است که زمین مربوط به ساخت آن خریداری شده و هم‌اکنون در مرحله طرح و نقشه‌کشی است که در سال‌های آتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مدیردرمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای توسعه عادلانه،افزایش بهره‌مندی و دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی در سطح استان، گفت: درمانگاه تخصصی سردشت با 10 درصد پیشرفت فیزیکی درحال احداث است و همچنین زمین مربوط به احداث درمانگاه شاهین‌دژ نیز در اختیار مدیریت درمان قرار گرفته است.
وی همچنین تصریح کرد: درمانگاه‌های تخصصی تکاب و پیرانشهر جزو برنامه‌های پیشنهادی استان در راستای توسعه زیرساخت‌ها است و در همین راستا دو بیمارستان نیز در میاندوآب و ماکو توسط تامین اجتماعی احداث و تجهیز شده و به صورت رایگان در اختیار مراکز علمی قرار گرفته است و خدمات در این مراکز برای بیمه‌‍‌شدگان تامین اجتماعی به صورت رایگان انجام می‌شود.
 اسمعیل زاده خاطرنشان کرد: تنها 10 درصد ظرفیت درخواست درمان استان در مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام می‌شود و 90 درصد دیگر به صورت غیر مستقیم و خرید خدمت صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر تامین اجتماعی با 1570 واحد مختلف درمانی در سطح استان قرارداد همکاری دارد و بیمه شدگان می‌توانند از خدمات آنها بهره‌مند شوند.
همراهی با طرح تحول سلامت افزایش هزینه‌های تامین اجتماعی را درپی داشت
مدیردرمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی در ادامه گفت: در سال 93 طرح تحول سلامت در کشور اجرایی شد که به واسطه این طرح پرداخت هزینه درمانی از سوی مردم را کاهش می‌یافت اما بار اصلی اعتباری این طرح بر دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشته شد و همراهی با این طرح افزایش هزینه‌ها را در پی داشت.
وی افزود: پرداختی برای طرف‌های قرارداد در سال 93 برابر با 96 میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به 330 میلیارد تومان رسیده است و از سوی دیگر بدهی‌های صندوق علیرغم وجود مصوبات وصول نمی‌شود از این رو سازمان در وضعیت چالش زای اعتباری قرار دارد.
اسمعیل زاده، در سال جاری تمام مراکز درمانی اعم از تامین اجتماعی و یا آموزشی و دانشگاهی به سبب افزایش ناگهانی مواد مصرفی و دارو در تامین اعتبارات لازم با مشکل جدی روبرو شدند.
بیمه؛ بیش از 60 درصد هزینه‌های دارویی بیماران خاص را پوشش می‌دهد
این مقام مسئول با اشاره به تعداد بیمه شدگان بیماری‌های خاص تامین اجتماعی، گفت: 4 درصد کل بیماران بیمه شده تامین اجتماعی را بیماران خاص تشکیل می‌دهند.    
مدیردرمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اعتبارات دارویی که به بیماران بیماری‌های خاص داده می‌شود نزدیک به 60 درصد است و شامل بیماران دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس و بیماران سرطانی می‌شود.
بیش از یک میلیون نفر مبتلا به بیماری‌های خاص در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در نظر دارد که بیماری‌های دیگری را به لیست بیماریهای خاص اضافه کند، گفت: در استان یک میلیون و 167 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، که از این تعداد 652 نفر بیماری‌ ام اس و 838 نفر بیماران مبتلا به سرطان، 604 نفر بیمار دیالیزی هستند که از خدمات درمانی در استان استفاده می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید