13:05|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 15 دی 1397 - 10:11
کد خبر: 11065
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

ارائه تسهیلات بانکی جهت مقام سازی مساکن روستایی / 96 درصد روستاهای آذربایجان غربی در مطالعات تهیه طرح هادی قرار گرفته‌اند

در حال حاضر 586 روستا در سطح استان از طرح هادی برخوردار شده‌اند، همچنین در سال جاری نیز 20 میلیارد تومان برای اجرا و مطالعه در خصوص اجرای طرح هادی در روستاها اعتبار تصویب شده است.
96 درصد روستاهای آذربایجان غربی در مطالعات تهیه طرح هادی قرار گرفته‌اند

محمود بدلی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: در استان 2 هزار و 182 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که از این تعداد نزدیک به 96 درصد در مطالعات تهیه طرح هادی قرار گرفته است.
وی به بخش اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر586 روستا در سطح استان از طرح هادی برخوردار شده‌اند همچنین در سال جاری نیز 20 میلیارد تومان برای اجرا و مطالعه در خصوص اجرای طرح هادی در روستاها اعتبار تصویب شده است.
بدلی اضافه کرد: در صورت تخصیص این اعتبارات، 147 روستای دیگر از اجرای طرح هادی بهره‌مند خواهند شد.
وی در ادامه تصریح کرد: برای دریافت قیر یارانه‌ای، 23 میلیارد تومان اعتبار تعیین شده است که در صورت همکاری دهیاران و شوراهای روستاها، محوطه‌های داخل روستایی آماده آسفالت ریزی از محل قیر یارانه‌ای خواهند بود.
مدیرکل بنیاد مسکن افزود: از سال 94 تاکنون، 400 کیلومتر از محوطه‌های داخلی روستاها آسفالت ریزی انجام شده است. 
وی در ادامه به طرح‌های دیگر بنیاد مسکن در روستاها اشاره و ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد مسکن در روستاها ارائه تسهیلات بانکی برای مقام سازی و ساخت مساکن روستایی است که در حال حاضر 103 هزار نفر، جهت استفاده از تسهیلات  بانکی مسکن روستایی به بنیاد مسکن شهرستان‌ها مراجعه کردند و از این میان این تعداد، 87 هزار نفر واجد شرایط استفاده از تسهیلات قرار گرفته‌اند و از طریق بنیاد مسکن جهت تهیه وام به بانک معرفی شده‌اند.
بدلی خاطرنشان کرد: با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی، 77 هزار واحد مسکن روستایی به صورت فنی و اصولی با مشارکت اهالی روستاها و نظارت  وزارت بنیاد مسکن ساخت و ساز انجام شده است و لازم به ذکر است  تسهیلات بانکی با 25 میلیون تومان، با نرخ  بهره 5 درصدی و با مدت باز پرداخت 15 سال ارائه می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه اکثر واحدهای مساکن روستایی استان در برابر حوادث مقاوم نیستند لذا از تمامی دهیاران و شوراهای روستایی درخواست می‌شود تا افرادی که در روستاها بدون مسکن هستند یا از مساکن مقاوم  برخودار نیستند را به بنیاد مسکن معرفی کنند تا جهت دریافت و استفاده از تسهیلات بانکی بنیاد مسکن اقدام کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن در پایان تصریح کرد: طبق مصوبات دولت سالانه مقاوم سازی  200 هزار واحد از مساکن روستایی در دستور کار قرار گرفته که از این میان سهم استان  تعداد 12هزارو 500 واحد می‌باشد و قرار است تا افق 1404 نزدیک به بیش از 75 درصد از مساکن روستایی مقاوم سازی شوند و این مستلزم استفاده مردم از تسهیلات بانکی بنیاد مسکن است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید