17:47|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1397 - 13:45
کد خبر: 10986
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مطالبات و پتانسیل‌های فرهنگی آذربایجان غربی بررسی می‌شود

مطالبات و پتانسیل‌های فرهنگی آذربایجان غربی در سفر دو روزه ویز فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
مطالبات و پتانسیل‌های فرهنگی آذربایجان غربی بررسی می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، سید علی صالحی وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی شامگاه دیروز، یکشنبه دوم دی ماه در سفر به آذربایجان غربی وارد ارومیه شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود خود به ارومیه در فرودگاه این شهر، در تشریح اهداف سفر به دیدار با اهالی رسانه و مطبوعات استان در شهرهای مهاباد و ارومیه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معتقدیم تفاهم نامه با استانداری ها نقشه فرهنگی کشور را ترسیم می کند، عنوان کرد: تفاهم نامه با استانداری آذربایجان غربی که از قبل تنظیم شده است، در جلسه شورای فرهنگی استان به امضاء می رسد.
سیدعباس صالحی صبح امروز (دوشنبه) 3 دی ماه با حضور در گلزار شهدای ارومیه به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه های سفر خود به آذربایجان غربی در دیدار با حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی که با حضور استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری در تاثیرگذاری نقش هنر و رسانه در جامعه، خاطرنشان کرد: حوزه نمایش و سینما در بخش‌های مختلف اجتماعی و دفاع مقدس گام‌های موثری طی سال‌های طولانی گذشته برداشته است که این روند با تداوم فعالیت هنرمندان متعهد همچنان ادامه دارد.
سیدعلی صالحی در ادامه از فعالیت 22 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور خبر داد و افزود: سجا که سامانه ثبت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است در راستای ارتقای کیفی فعالیت‌ها و ایجاد هماهنگی بیشتر در این حوزه راه اندازی شده است.
گفتنی است سومین برنامه پیش از ظهر سفر وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی به آذربایجان غربی شرکت در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان است که هم اینک در دفتر امام جمعه ارومیه در حال برگزاری است و در این جلسه تفاهم نامه همکاری ما بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان غربی به امضاء طرفین می‌رسد.
نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرهای شمال و جنوب آذربایجان غربی، بازدید از پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه، شرکت در جشن آغاز سال نو میلادی و نشست خبری با خبرنگاران از جمله مهم ترین برنامه هایی سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی به این استان است که عصر امروز (دوشنبه) و صبح فردا (سه شنبه) برگزار می‌شود.     

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید