07:39|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آذر 1397 - 10:48
کد خبر: 10949
علی احمدی در گفت‌و‌گو با باریش:

لزوم حمایت مردم از هنرمندان استانی/اصالت موسیقی فولکلور آذربایجان حفظ شود

موسیقی سنتی و فولکلور آذربایجان ظرفیت بی نظیری برای بیان مفاهیم و مضامین مختلف عرفانی، دینی، ملی و عاطفی دارد و به سبب قدمت دیرینه آن در فرهنگ ملی باید در جامعه امروز معرفی، حفظ و انتقال داده شود.
لزوم حمایت مردم از هنرمندان استانی/اصالت موسیقی فولکلور آذربایجان حفظ شود

علی احمدی، خواننده پاپ آذربایجان غربی با حضور در غرفه باریش در نمایشگاه فروش زمستانه پارک جنگلی ارومیه در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش، با بیان اینکه از دوران نوجوانی به  فعالیت‌های هنری علاقه‌مند شده است، اظهار کرد: مدرسه بیشترین نقش را در آغاز راه فعالیت‌های هنری بردارد.
وی خاطرنشان کرد: از دوران نوجوانی فعالیت خود در عرصه‌های هنری از جمله موسیقی را با ورود به گروه‌های سرود مدرسه‌ای و استانی آغاز کرده است.
احمدی معتقد است که کسب موفقیت‌های گروهی در دوران نوجوانی مشوق اصلی وی برای ادامه راه هنری‌اش در حوزه موسیقی شده وانگیزه وی ر ا برای ادامه این مسیر دو چندان کرده تا در راه کسب موفقیت‌های هنری مصمم‌تر حرکت کند.
این خواننده جوان پاپ آذربایجان غربی با اشاره به همکاری با حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در دوران نوجوانی برای اجرای برنامه‌های مختلف، حمایت همه جانبه مردم و مسئولان از فعالان عرصه‌های هنری را مهم‌ترین عامل در شناسایی و معرفی استعدادهای استانها عنوان کرد.
احمدی با تصریح اینکه احترام به زبان مادری در واقعی ارزشی است که ریشه در فرهنگ غنی این مرز و بوم دارد، معتقد است، هویت اصیل یک ملت به فرهنگ و آثار آن وابسته است ورسالت اصلی هنرمند متعهد تلاش برای حفظ اصالت‌های فرهنگی و هویتی و انتقال آن به نسل‌های آینده است.
این فعال حوزه موسیقی، با بیان اینکه مشکل و چالش در همه عرصه‌های کاری وجود دارد و عرصه فعالیت‌های هنری و موسیقی نیز از آن مستثنی نیست، اضافه کرد: علاقه و اعتقاد به کار مهم‌ترین عامل برای پشت سرگذاشتن مشکلات است و در این مسیرهم باید بدون ایجاد حواشی هدف اصلی را دنبال کنیم.
احمدی با تاکید بر جایگاه حمایت‌های مردمی در مسب شهرت و محبوبیت برای هنرمندان، گفت: پیشرفت و موفقیت هرهنرمندی در حوزه‌های مختلف بستگی به حمایت‌های مردم و مسئولان دارد، اگر اثر هنری شایسته از سوی مردم دیده نشود و مورد حمایت قرار نگیرد هنرمند نمی‌تواند در جامعه دیده شود.
این خواننده موسیقی پاپ آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان استانی، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی استعدادهای بی‌نظیری در عرصه‌های هنری دارد که انتظار می‌رود مردم همواره از آنها حمایت کنند تا انگیزه‌ای برای پیشرفت‌های بیشترشان باشد.
وی همچنین به موسقی فولکلور آذربایجان و پیشینه دیرین این موسیقی در کشور اشاره کرد و افزود: موسیقی سنتی و فولکلور آذربایجان باید معرفی، حفظ و انتقال داده شود.
احمدی خاطرنشان کرد: عدم شناخت درست موسیقی فولکلور و آمیختگی آن با شعرهای هجو آرام آرام این نوع موسیقی را به سمت تحریف می‌برد و باید از این فرایند با استفاده از ابزارهای صحیح هنری سنتی جلوگیری شود.  
احمدی در پاسخ به این سوال که اگر پیشنهادی کاری از خارج از کشور داشته باشید چه تصمیمی می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر نیز از برخی از کشورهای همسایه پیشنهاد کاری دارم اما از فعالیت در چارچوب قوانین ملی را به کسب محبوبیت‌های چند روزه ترجیح می‌دهم و به خاطرعشق و علاقه به مردم و کشورم تنها در چارچوب عرف دینی و ملی  فعالیت می‌کنم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید