14:07|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آذر 1397 - 14:05
کد خبر: 10928
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

بهسازی جاده تکاب_شاهین دژ 220 میلیارد اعتبار نیاز دارد

بهسازی جاده تکاب_ شاهین دژ به میاندوآب و تبدیل آن به جاده اصلی نیازمند 220 میلیارد تومان اعتبار است.
بهسازی جاده تکاب_شاهین دژ 220 میلیارد اعتبار نیاز دارد

ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش، گفت: طول محور تکاب، شاهین دژ و میاندوآب، 145 کیلومتر است که در قانون بودجه ردیف اعتباری دارد که 85 کیلومتر از این مسیر حدفاصل بین تکاب و شاهین دژ قرار دارد.
وی ادامه داد: برای بهسازی جاده تکاب_ شاهین دژ و میاندوآب و تبدیل آن به جاده اصلی که در حال حاضر یک جاده فرعی است،  220 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به محدودیت منابع مالی، افزود: در سه سال اخیر در بحث بهسازی محور تکاب_شاهین دژ و میاندوآب بالغ بر 14 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران وجود داشت که براساس اعتبارات تخصیص یافته در سال‌های 95 تا امسال بخش عمده‌ای از مطالبات پیمانکاران وصول شد.
این مسئول با بیان اینکه کل اعتبارات سه سال اخیر ابلاغ شده به راه و شهرسازی آذربایجان غربی 14 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که از این مبلغ تاکنون 10 میلیارد و 900 میلیون تومان تخصیص یافته است.
مبارک قدم، اولویت اصلی در حوزه اجرا در سال جاری شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه خیز و ورودی شهرها است که در این زمینه 5 کیلومتر مسیر خروجی میاندوآب به سمت شاهین‌دژ تعریض شده و در همین مسیر پیچ خطرناکی وجود داشت که نیاز به اصلاح هندسی و بهسازی به طول یک و نیم کیلومتر انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین با بیان این مطلب که تا کنون 24 کیلومتر از مسیر 145 کیلومتری تکاب، شاهین دژ و میاندوآب تعریض و بهسازی شده است، تشریح کرد: خروجی شاهین دژ به سمت تکاب به طول 10 کیلومتر از راه فرعی به راه اصلی تبدیل شده است و ورودی تکاب به سمت شاهین دژ تا تقاطع پهلوان به طول 7 کیلومتر نیز تعریض شده است.          

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید