01:38|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مهر 1397 - 11:27
کد خبر: 10440
یادداشت:

تولید کنندگان کفه‌های ترازوی عدالت در کیفیت و کمیت را حفظ کنند

متاسفانه در قبال اعتماد مردم در مصرف کالاهای ایرانی برخی از تولیدکنندگان سوء استفاده‌گر توجه به کیفیت را از اولویت‌های آخر در روند تولیدی قرار داده و یا آن را حذف کرده‌اند.
تولید کنندگان کفه‌های ترازوی عدالت در کیفیت و کمیت را حفظ کنند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش، تولید بخش مهمی از چرخه اقتصادی یک کشور را تشکیل می‌دهد، تاثیری که اقتصاد بر سایر حوزه‌ها می‌گذارد از هیچ‌کس پوشیده نیست لذا حمایت از تولید و تولیدکنندگان وظیفه‌ای است که می‌بایست هر ملتی بدان پایبند باشد.

در ایران نیز جهت حمایت از تولیدات داخل اقدامات زیادی انجام شد، نمونه‌ی آن جلوگیری از واردات کالاهایی است که مشابه آن در کشور تولید می‌شود، در چند سال اخیر مردم در راستای حمایت از تولیدات داخل، کمک به صنعت و اقتصاد کشور حمایت‌های خود را با خرید اقلام ایرانی به جا آوردند، متاسفانه در قبال اعتماد مردم در مصرف کالاهای ایرانی برخی از تولیدکنندگان سوء استفاده گر توجه به کیفیت را از اولویت‌های آخر برنامه خود قرار داده و یا حذف کرده‌اند.

در حال حاضر بسیاری از تولیدات خوراکی کشور در وزن یا ابعاد دارای کاستی‌های فراوانی هستند، برای مثال برخی از تولیدکنندگان بسته‌های چیپس و آدامس با آنکه افزایش قیمت در محصولات تولیدی خود را درنظر گرفته‌اند ولی افزایش کمیت و کیفیت را لحاظ نکرده‌اند.

در روند تولیدات داخلی شایع‌ترین امر موجود این است که توجه به کیفیت در بین تولیدکنندگان تا زمانی به عنوان یکی از اولویت‌ها مطرح است که برند محصول تولیدی در بین مردم محبوبیت پیدا کند، پس از گسترش مصرف آن محصول در بین مردم ، مشاهده می‌شود که این محصول کیفیت سابق را ندارد در حالیکه قیمت آن همچنان رو به افزایش است، لازم به یادآوری است که بحث پایین بودن کیفیت تنها اقلام خوراکی را شامل نمی‌شود بلکه پایین بودن کیفیت خودروهای ایرانی نیز بر حساسیت توجه به این مساله می‌افزاید.

یکی از کارشناسان اقتصادی از مهمترین دلایلی که  تولیدات داخلی از کیفیت مناسب یا بالایی برخوردار نیستند را پایین بودن دستمزد کارگر و عدم امنیت شغلی نیروهای کار می‌داند و این چنین بیان می‌کند که وقتی زندگی کارگر نچرخد طبیعی است که کیفیت کالا هم تنزل می‌کند.

برای اینکه یک طرفه به قاضی نرفته باشیم با تولیدکنندگان نیز در خصوص علت پایین بودن کیفیت محصولات تولیدی گفت‌وگویی تربیت دادیم که نتیجه آن به شرح زیر است:

یکی از تولیدکنندگان عامل کاهش کیفیت در محصولات تولیدی خود را بالا رفتن قیمت نهاده‌ها اعلام می‌کند و این چنین اظهار می‌کند که عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان از دلایل بی‌توجهی تولیدکنندگان به کیفیت محصول است.

تولیدکننده دیگر، افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی، پس از محبوبیت برند خود در بین مردم را از دلایل افزایش قیمت محصولات تولیدی ذکر می‌کند.       

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید