15:26|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1397 - 12:42
کد خبر: 10111
یادداشت:

سنگ‌فرش‌های ارومیه نیازمند رسیدگی فوری

کَنده شدن سنگ‌فرش‌ خیابان‌های سطح شهر ارومیه باعث شده مردم به سختی از این معابر عبور کنند و در فصول بارانی با جمع شدن آب در زیر این سنگ فرش‌ها و پاشیدن آب گلالود به هنگام پیاده‌روی بر روی البسه آنها، دچار مشکل شوند.
سنگ‌فرش‌های ارومیه نیازمند رسیدگی فوری

به گزارش سرویس اجتماعی باریش؛ طی سال‌های گذشته برای زیباسازی شهر و رفاه حال عابرین پیاده، شهرداری به سنگ‌فرش نمودن معابر اصلی شهر و پارک‌ها مبادرت کرده که این نکته مثبتی برای شهر ارومیه در حوزه گردشگری و زیبایی‌سازی شهر بوده است. اما حفظ زیبایی هر پروژه عمرانی و شهری نیاز به تعمیر و نگه‌داری نیز دارد.

از زمانی که سنگ‌فرش‌های پیاده‌روهای ارومیه نصب و تجهیز شده به علت عدم توجه مردم، مغازه‌داران و همچنین عدم پیاده‌سازی صحیح و اصولی این سنگ‌فرش‌ها، در بیشتر پیاده‌روهای سطح شهر با مشکل جدا شدن آنها از بستر خیابان روبرو شده که این مساله جلوه زشتی به شهر داده است و رفع این مشکل، توجه جدی مسئولین و ارگان‌های مربوطه را می‌طلبد.

فصل تابستان بهترین فصل برای اجرا و تصحیح مشکلات عمرانی شهری است و موکول کردن این قبیل اقدامات به فصول سرد سال سبب می‌شود که به علت سردی هوا و بارش‌های برف و باران و یخ زدن معابر از کیفیت کار کاسته شود.

کنده شدن سنگ‌فرش‌ خیابان‌ها باعث می‌شود مردم به سختی از این معابر عبور کنند و در فصول بارانی با جمع شدن آب در زیر این سنگ فرش‌ها و پاشیدن آب گلالود به هنگام پیاده‌روی بر روی البسه آنها، دچار مشکل شوند.

بیشترین مشکل در مناطقی وجود دارد که رفت و آمد مردم در آن مناطق بیشتر انجام می‌گیرد. به عنوان مثال میدان «ولایت فقیه» که مرکز شهر ارومیه است و با توجه به رفت و آمد مردم و مسافرین باید در راس توجه مسئولین باشد، از نظر ظاهری سنگ‌فرش‌های این منطقه از بدترین شرایط ممکن برخوردار است.

‌با توجه به در پیش‌ بودن فصول سرد سال، باید در مدت زمان باقی‌مانده، اقدامات لازم برای تعمیر سنگ‌فرش پیاده‌روهای سطح شهر صورت گیرد. به نظر نمی‌رسد که رفع این مشکل نیاز به بودجه کلانی داشته باشد بلکه این مهم، بیشتر نیازمند توجه مسئولین شهری به حفظ زیبایی شهرمان است.

تلاش پایگاه خبری باریش و برخی دیگر از همکاران‌مان در سایر رسانه‌های استانی برای پیگیری این موضوع از چندی پیش شروع شده، اما متاسفانه تاکنون نتیجه درخوری حاصل نشده است و در اغلب موارد که جهت بررسی این موضوع با مسئولین مربوطه تماس حاصل شده، با عدم پاسخگویی آنها مواجه شده‌ایم.

باریش طی این یادداشت، ضمن اطلاع‌رسانی در مورد مشکل سنگ‌فرش‌های سطح شهر ارومیه، اعلام می‌دارد هرگونه اقدام مثبتی که در جهت ترمیم سنگ‌فرش‌های شهری انجام گیرد را به همراه نتایج آن به سمع و نظر مردم برساند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید