05:08|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1397 - 10:55
کد خبر: 10000
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

انتقال مشاغل مزاحم و ضایعات‌فروشی‌ها به خارج از شهر، از اولویت‌های شهرداری است 

ارگان‌های ذیربط موظف شده‌اند مکان‌های مشاغل مزاحم و ضایعات فروشی‌های سطح شهر را شناسایی و الزامات قانونی را به اطلاع صاحبان این مکان‌ها برساند.
انتقال مشاغل مزاحم و ضایعات‌فروشی‌ها به خارج از شهر، از اولویت‌های شهرداری است 

محمد ‌خلیل‌پور عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: طی مصوبه‌ای که در کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر تصویب شده است، باید شغل‌های مزاحم و ضایعات‌فروشی‌ها که آرامش روانی و روحی مردم را به خطر انداخته، ساماندهی و به خارج از شهر انتقال داده شوند.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه افزود: شهرداری برای رفاه حال صاحبان این مشاغل، زمینی در بیرون از شهر در نظر گرفته که توسط سازمان میادین در دست بررسی است تا این مشاغل به خارج از شهر ارومیه انتقال یابند.
محمد ‌خلیل‌پور اظهار کرد: معاونت خدمات شهرداری، ارگان‌های ذیربط را موظف کرده که تمام این مکان‌ها را شناسایی و الزامات قانونی را به اطلاع صاحبان این مکان‌ها برساند.
وی در مورد مشکلاتی که در انتقال این مشاغل به خارج از شهر ایجاد می شود بیان داشت: مسافت دور این مراکز از سطح شهر باعث می‌شود افردای که دارای وسیله نقلیه نیستند، با مشکل مواجه شوند. 
خلیل‌پور افزود: مشکل دیگری که مغازه‌داران با آن مواجه می‌شوند، عدم قدرت مالی برای خرید و انتقال مغازه به خارج از شهر است. همچنین زمین مورد نظر برای اجرای این طرح مشکلات زیرساختی مانند آب، برق، تلفن و جاده دارد که باید با کمک ارگان‌های مربوطه حل شود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: برای ساماندهی و خارج کردن این مشاغل مزاحم و مراکز خرید ضایعات نیازمند اتحاد و تعامل همه ارگان‌های اجرایی هستیم ولی متاسفانه برخی از ارگان‌ها در کمک به حل این مشکل شانه خالی می‌کنند و این امر باعث می‌شود انگشت اتهامات از سوی مردم به سمت شهرداری نشانه رود. 
محمد ‌خلیل‌پور اظهار کرد: جمع آوری ضایعات از سطح شهر می‌تواند کمک خوبی برای محیط زیست شهرمان باشد و این در صورتی است که مجدد به چرخه زندگی مردم باز نگردد تا ضمن ایجاد آلودگی سبب جلوه زشت برای شهرمان شود. البته در رفع این مشکل، معیشت شاغلان در این مشاغل نیز باید مد نظر قرار گیرند.
وی در پایان تصریح کرد: برای رسیدن به «ارومیه 2020» و شهر نمونه گردشگری که تعریف خاصی دارد باید در اولویت اول، ورودی شهر و معابر اصلی پاکسازی و زیباسازی شود. همچنین نیاز است با فرهنگ‌سازی و تلاش همه مسئولین و با کمک رسانه‌ها از جمله صدا‌و‌سیما، شاهد دستیابی به شرایط مورد نظر باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید