21:03|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1401 - 13:54
کد خبر: 18044

زمین‌های بایر؛ معضلی بدون متصدی در کلانشهر ارومیه

یكي از معضلاتی كه طی سال‌های اخیر گریبانگیر کلانشهر ارومیه بوده و مشكلات متعددی را براي شهر و شهروندان در پی داشته؛ وجود زمين‌های باير و همچنين بناهای مخروبه در مناطق و محلات سطح شهری می‌باشد.
زمین‌های بایر؛ معضلی بدون متصدی در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وجود قطعه زمین‌های خالی و بایر در کلانشهر ارومیه طی سالهای اخیر به معضلی اساسی تبدیل شده که با مرور زمان مشکلات بسیاری را برای شهروندان متحمل ساخته است.
 

با گذر از سطح شهری ارومیه به وضوح خواهیم دید که وجود چنین زمین‌هایی در سطح محلات به مکانی برای تخلیه انواع پسماند و نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده و چشم انداز نامناسبی را ایجاد کرده است.
 

از طرفی هم می‌توان گفت که انباشت نخاله ساختمانی و زباله‌های منازل علاوه بر آلودگی بصری، سبب تكثير جانورانی همچون گربه و موش، مگس، پشه و سوسک می‌شود و در نهايت عوارض غيربهداشتی برای شهروندان و به ويژه ساكنان اطراف خواهد داشت.

 

بنابر پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان برخی از این زمین‌ها بعنوان پارکینگ برای انواع وسایل نقلیه استفاده می‌شود که این امر نیز موجب آلودگی صوتی و هوا شده و برخلاف حقوق و فرهنگ شهروندی و شهرنشینی است.

 

ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها راه‌حلی جهت جلوگیری از ازدیان زمین‌های بایر مطرح کرده است که رعایت آن سبب كاهش تخلفات شهری خواهد شد.
 

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در راستای رفع این معضل اقداماتی از قبیل جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های موجود، اقداماتی به عمل آورده و برنامه‌ای اتخاذ نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید