20:26|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1401 - 13:26
کد خبر: 18028

تاکنون هیچگونه موردی از بیماری وبا در استان مشاهده نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری وبا در استان مشاهده نشده است.
تاکنون هیچگونه موردی از بیماری وبا در استان مشاهده نشده است

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، باتوجه به فصل بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا و بروز مواردی از بیماری وبا در کشور، دکتر ریخته گر معاون بهداشتی دانشگاه اظهار کرد: 1538مورد بیمار مبتلا به اسهال در سطح استان شناسایی و از1309 مورد (معادل  85درصد موارد اسهالی) نمونه‌برداری به عمل آمده که خوشبختانه تمام موارد از نظر التور ( وبا ) منفی گزارش شده است لازم به توضیح است دو نمونه از نمونه‌های اخذ شده مربوط به اتباع افغانی می‌باشد.
 
وی افزود: از کلیه مترددین و مسافرین ورودی از کشور عراق  نظام مراقبت سندرومیک بررسی و اجرا شده است.
 
دکتر ریخته گر اضافه نمود: کلیه افرادی که در تماس نزدیک با بیماران مشکوک بودند پیگیری و مراقبت‌های مورد نیاز از جمله تهیه نمونه و تجویز آنتی بیوتیک برای این افراد انجام شده است.
 
وی تاکید نمود: کمیته های مدیریت بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا با اولویت التور در سطح شهرستان های استان با حضور ارگان های ذیربط تشکیل و شرح وظایف و انتظارات ازسازمان ها مشخص شده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه یادآور شد: با کلیه شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان، واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی، خصوصی، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها، مراکز نظامی و انتظامی، زندان‌ها مبنی برتشدید نظام مراقبت بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا با اولویت التور انجام گردیده است.
 
وی همچنین گفت: جلسات آموزشی مشترک برای کلیه آبداران روستایی و بهورزان خانه‌های بهداشت در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده و بر 3222 سامانه تامین کننده آب شرب مناطق شهری و روستایی نظارت انجام شده و 97800 مورد کلرسنجی از آب شرب مصرفی مردم در مناطق شهری و روستایی انجام شده است.
 
این مقام مسئول از 97 هزار بازرسی و کنترل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی خبر داده و افزود: تعداد 1200 مورد برخورد قانونی با عرضه کنندگان مواد غذایی آماده مصرف بصورت دوره گردی انجام گرفته است

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید