06:07|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1401 - 13:43
کد خبر: 17951

انبوه زباله‌ در معابر شهری؛ معضلی که شهروندان ارومیه‌ای را کلافه کرده ‌است

کمبود سطل زباله و رهاسازی آن در کلانشهر ارومیه موجب انباشت زباله در خیابان‌ها و به دنبال آن زشت شدن منظر شهری و بروز مشکلات بهداشتی شده که انتظار می‌رود متولیان امر نسبت به رفع این معضل برنامه‌ای اتخاذ و به مرحله اجرا رسانند.
انبوه زباله‌ در معابر شهری؛ معضلی که شهروندان ارومیه‌ای را کلافه کرده ‌است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وجود سطل‌های زباله مکانیزه در سطح شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که می‌تواند از انباشت زباله در معابر و آلودگی بصری آن جلوگیری نماید.

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و شهرنشینی در کلانشهر ارومیه زباله‌های تولیدی در این شهر نیز افزایش یافته و همین امر موجب شده که جای خالی سطل‌های زباله مکانیزه در سطح این شهر بیش از پیش به چشم بخورد.

مسئله کمبود سطل زباله و رهاکردن زباله در معابر و خیابان‌های ارومیه توسط برخی افراد، قصه امروز و دیروز نبوده بلکه بعنوان قصه‌ای تکراری تلقی می‌شود که شاید هر روز شاهد آن هستیم که این امر علاوه بر اینکه گله‌مندی شهروندان را به همراه داشته، چهره کریهی را نیز برای شهر به ارمغان می‌آورد.

متاسفانه دپوی زباله‌ها در جوار واحدهای مسکونی و عدم لایروبی جوی‌های آب موجب ایجاد بوی نامطبوع در محل و هجوم حیوانات از جمله گربه و سگ و در نتیجه پاره شدن کیسه‌های زباله و تشدید بوی تعفن در محل می‌شود.

از سویی هجوم حشرات و پشه‌های موذی ناشی از انباشت زباله‌ها خصوصا اکنون که فصل گرما فرارسیده، نارضایتی و گلایه‌مندی شهروندان از عملکرد مسئولان شهری را به دنبال داشته است.

مخاطبان طی تماس با این پایگاه خبری خواستار رسیدگی مسئولان نسبت به این موضوع هستند؛ لازم به ذکر است که این امر بارها توسط رسانه‌ها مطرح شده ولیکن متولیان امر همچنان به بی‌توجهی خود نسبت به این موضوع ادامه می‌دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید