15:29|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1401 - 13:38
کد خبر: 17937

تصویب ۱۲۰۰ میلیارد اعتبار برای پروژه‌های میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌غربی در سفر رئیس‌جمهور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از تصویب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری استان در سفر رئیس‌جمهور خبر داد.
تصویب ۱۲۰۰ میلیارد اعتبار برای پروژه‌های میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌غربی در سفر رئیس‌جمهور

به‌گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، جلیل جباری با اعلام این مطلب اظهار کرد: این میزان اعتبار برای ۹ پروژه عمرانی استان اختصاص می‌باید که از این تعداد هفت مورد مربوط به پروژه‌های میراث‌فرهنگی، یک مورد پروژه‌های عمرانی و یک مورد نیز مربوط به پروژه‌های صنایع‌دستی است.
 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: ساماندهی و احیا مسجد جامع ارومیه، تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و مجموعه جهانی قره‌کلیسا چالدران، ادامه و تکمیل احداث مجموعه یادمان شمش تبریزی خوی، ادامه و تکمیل موزه منطقه‌ای آذربایجان در سایت آزاد شده لشکر ۶۴ ارومیه و تکمیل سایت‌موزه جنگ چالدران از جمله این پروژه‌ها هستند.
 

وی ساخت موزه صلح سردشت، اجرای زیرساخت‌های گردشگری در مناطق نمونه گردشگری استان، ساماندهی و مرمت بازارهای تاریخی ارومیه و خوی و ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی با محوریت آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در سطح استان را از جمله دیگر پروژ‌های عمرانی برشمرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید