19:10|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1401 - 13:25
کد خبر: 17936

مشاغل کاذبی که در کلانشهر جا خوش کرده‌اند/ ضعف مسئولان در ساماندهی ضایعات‌فروشان

وجود مراکز ضایعات‌فروشی در سطح شهری ارومیه دغدغه‌ای برای شهروندان ارومیه‌ای محسوب می‌شود که همه ساله مدیران شهری قول ساماندهی آن را می‌دهند اما متاسفانه تاکنون هیچ برنامه‌ای جهت ساماندهی آن‌ها تدوین و اجرایی نشده است.
مشاغل کاذبی که در کلانشهر جا خوش کرده‌اند/ ضعف مسئولان در ساماندهی ضایعات‌فروشان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وجود مراکز ضایعات‌فروشی در سطح شهری ارومیه از جمله معضلاتی است که طی سال‌های اخیر مشکلات فراوانی را در زمینه‌های مختلف برای افراد بوجود آورده است.

اکثریت شهروندان ارومیه‌ای از وجود این مشاغل کاذب در داخل شهر و مزاحمت‌‎هایی که برایشان ایجاد می‌شود، گلایه‌مند هستند؛ تکثیر حشرات و جانورانی همانند موش یا بوی نامطبوع حاصل از انبار ضایعات از جمله مشکلاتی است که همواره گریبانگیر ساکنین خیابان خرمشهر، پرورش و مناطق حاشیه نشین ارومیه می‌باشد.

در واقع می‌توان گفت که وجود مراکز ضایعات فروشی علاوه بر اینکه چهره محلات و خیابان‌های شهر را زشت کرده، سد معبر، آلودگی صوتی و زیست‌محیطی هم ایجاد کرده که کم کاری سازمان‌های مرتبط برای ساماندهی این صنوف موجب افزایش آن‌ها شده است.

آنچه مخاطبان طی تماس با این پایگاه خبری خطاب به متولیان امر اظهار می‌کنند این است که؛ خودتان در نظر بگیرید اگر در همسایگی‌تان به جای منزل مسکونی انبار ضایعات وجود داشته باشد، زندگی شما چه وضعیتی خواهد داشت؟ آیا راضی به رندگی در محلی هستید که شب را با جولان حشرات موذی در خانه صبح و صبح را با صدای کریه ضایعات و .... به شب برسانید؟

در نظرگرفتن مکانی به دور از محدوده شهری برای چنین مشاغلی یکی از راه حل‌هایی می‌باشد که هرچند وقت یکبار توسط رسانه‌ها مطرح می‌شود و هربار مسئولان مربوطه کمبود بودجه را بهانه کرده و از زیربار مسئولیت فرار می‌کنند.

از آنجایی که وجود چنین مشاغل کاذبی تهدیدی برای سلامتی و مزاحمت برای ساکنان اطراف به شمار می‌رود ساماندهی آنان امری ضروری می‌باشد که انتظار می‌رود مسئولان به وعده‌هایی که در زمان انتخابات برای جمع‌آوری رای مطرح می‌کردند، عمل کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید