19:54|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1401 - 13:18
کد خبر: 17926
هیچ نظارتی بر بازار مسکن وجود ندارد؛

گرانی بی‌رویه قیمت اجاره‌بها در کلانشهر ارومیه

معضل اجاره‌نشینی و افزایش چند برابری اجاره مسکن در کلانشهر ارومیه، فشار سنگینی به اقشار متوسط و پایین جامعه وارد کرده که انتظار می‌رود متولیان امر جهت رسیدگی به این معضل برنامه هایی اصولی اتخاذ نمایند.
گرانی بی‌رویه قیمت اجاره‌بها در کلانشهر ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، طی سال‌های اخیر افزایش سرسام‌آور نرخ اجاره مسکن به یک کلاف سردرگم در میان اقشار ضعیف و حتی متوسط تبدیل شده است به طوری که حقوق ماهیانه کارمندان و کارگران کفاف اجاره یک ماه آنان را نیز نمی‌دهد.
 
طبق اظهارات مخاطبان وام ودیعه مسکن که در جهت حمایت از مستاجران در هزینه‌ها در نظر گرفته شده است مشکلاتی را از قبیل داشتن دو ضامن و سود بالا که در توان مستأجران نیست را به همراه دارد.

متاسفانه زیر سایه بی‌نظارتی مسئولان مربوطه برخی از موجران ارومیه‌ای بی‌توجه به نرخ نامه‌ها، قیمت دلخواه خود را برای اجاره‌بهای منزل‌شان تعیین می‌کنند که این مسئله به عنوان اساسی‌ترین مشکل زوج‌های جوان در جامعه تلقی می‌شود.

حال سوال اینجاست که آیا مسئولان برنامه‌ای اصولی جهت ساماندهی بازار رهن و اجاره اندیشیده‌اند؟ آیا وقت آن نرسیده که برای حمایت از مستاجران اقداماتی به عمل آورند؟

سخن آخر اینکه امید است متولیان امر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و درک وضعیت زندگی اقشار ضعیف و متوسط برنامه‌ای را جهت بهبود این وضعیت اتخاذ نمایند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید