00:46|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1401 - 12:03
کد خبر: 17832

بیش از 146 هزار نفر در مراكز اقامتی آذربایجان غربی اقامت كردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته 146 هزار و 575 نفر در مراکز اقامتی سطح استان اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای بوم‌گردی اقامت کردند.
بیش از 146 هزار نفر در مراكز اقامتی آذربایجان غربی اقامت كردند

به‌ گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال گذشته دو مرکز اقامتی در استان به بهره‌برداری رسید که در این راستا 132 تخت اقامتی به ظرفیت اقامتی استان افزوده شد.
 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته تعداد اشتغال ایجاد شده در مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و سفره‌خانه‌های استان برابر با 26 نفر بوده است.
 

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغات رسانه‌ای نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان دارد، ادامه داد: تهیه موشن‌گرافی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان، برگزاری تورهای آشناسازی، راه‌اندازی تور مجازی و پخش لایو ایسنتاگرامی از جاذبه‌های استان از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.
 

جباری تصریح کرد: در سال گذشته 110 مورد فعالیت غیرمجاز گردشگری در سطح استان شناسایی شد و با همکاری دستگاه‌های مربوطه از انجام این فعالیت‌های جلوگیری شد.
 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صدور هشت فقره کارت راهنمایان گردشگری، تمدید 18 فقره کارت راهنمایان گردشگری، تمدید هشت فقره مجوز پروانه فعالیت تاسیسات اقامتی، تمدید 29 فقره مجوز فعالیت بند ب و صدور سه فقره پرونه بوم‌گردی از جمله اقدامات معاونت گردشگری در سال 1400 بوده است.
 

وی تصریح کرد: در سال گذشته چهار انجمن حرفه‌ای تاسیسات گردشگری استان تشکیل شد که با تشکیل این انجمن‌ها پیش‌بینی می‌شود شاهد تسهیل امور باشیم.
 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انجام یک هزار و 735 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در سال گذشته خبر داد.
 

وی اضافه کرد: در سال گذشته 15 مورد گواهی‌نامه کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری در سطح استان صادر شده است.
 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین در سال 1400 مجوز فعالیت 14 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان صادر شد و نیز دو مرکز اقامتی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.
 

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد دوره‌های آموزشی و توانمندسازی فعالان گردشگری استان برابر با 6 مورد بوده و نیز سه مورد جلسه کمیته راهبری سلامت و کمیسیون امنیت گردشگری برگزار شد.
 

جباری تصریح کرد: رسیدگی به 13 مورد از شکایات دریافتی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، صدور 159 مورد گواهی‌نامه آموزشی برای تاسیسات گردشگری، صدور سه فقره پروانه بوم‌گردی، صدور هشت فقره گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت و تمدید پروانه 19 واحد بوم‌گردی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری آذربایجان غربی در سال 1400 بوده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید