14:19|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1401 - 13:44
کد خبر: 17815
یادداشت:

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛ مسئله‌ای فراموش شده در مراکز آموزشی آذربایجان‌غربی

باتوجه به اجرای بخشنامه حضوری شدن آموزش در همه مقاطع، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مسئله‌ای است که اکثریت افراد به آن بی‌توجه بوده و همین امر می‌تواند زمینه ساز ایجاد موج جدید کرونا ویروس در سطح استان باشد.
رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛ مسئله‌ای فراموش شده در مراکز آموزشی آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با فروکش کردن تب کرونا و با توجه به حجم قابل توجهی از دانشجویان و دانش آموزان واکسینه شده، ستاد استانی مقابله با کرونا طی مصوبه‌ای اعلام نمود که آموزش در تمامی مراکز آموزشی در آذربایجان‌غربی از روز 14 فروردین سال جاری حضوری خواهد بود.

بنابر اعلام مسئولان مربوطه هدف آنان از چنین تصمیمی، ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان، همچنین پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود برای دانشجویان و دانش آموزان می‌باشد.

لازم به ذکر است که اجرای این دستورالعمل منوط به اجرای سه شرط از جمله رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده از ماسک مناسب و تهویه برای کلاس‌هاس درس می‌باشد.

مسئله قابل تامل این است که فاصله‌گذاری اجتماعی و به همراه داشتن کارت واکسن جز موارد فراموش شده می‌باشد که نه تنها به آن توجهی نشده بلکه در دستورالعمل ذکر شده نیز شرایط فاصله گذاری حذف و همه عوامل اجرایی، دانشجویان و دانش آموزان بایستی مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی در مراکز آموزشی حضور یابند.

طبق پیام‌ها و تصاویر دریافتی از سوی مخاطبان، بیش از نیمی از اساتید و دانشجویان از ماسک استفاده نکرده و کلاس‌های درس همانند دوران پیش از کرونا با اکثریت ظرفیت درحال برگزاری می‌باشد.

متاسفانه این تصمیم زمانی به مرحله اجرا در آمد که زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مراکز آموزشی فراهم نشده بود و از آنجا که به گفته پزشکان مربوطه 4 تا 6 هفته پس از تعطیلات پرتجمع نوروزی آمار دقیق مبتلایان به ویروس مشخص می‌شود؛ دغدغه‌ای که گریبانگیر اکثریت افراد شده این است که با این تصمیم‌گیری‌های بدون زیرساخت چه پیش‌خواهد آمد؟ آیا کسی مسئول جان دانش آموزان می‌باشد؟

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در جهت حفظ سلامت و جلوگیری از جولان سویه‌های جدید ویروس، در اتخاذ تصمیمات منطقی خود سلامت افراد را نیز در نظر داشته باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید