15:17|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1400 - 13:55
کد خبر: 17789
یادداشت:

ضعف مدیریتی در اجرای طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ در ارومیه

در واپسین روزهای سال و گذر از سطح شهری عملکرد ضعیف مدیران شهری جهت استقبال از مسافران نوروزی در تعطیلات عید خود نمایی میکند که این مسئله موجب گله مندی اکثریت شهروندان ارومیه ای شده است.
ضعف مدیریتی در اجرای طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در ایام پایانی سال برخلاف سالهای گذشته بی توجهی ارگانهای مربوطه نسبت به آماده سازی فضای شهری ارومیه جهت استقبال از مسافران نوروزی به صراحت به چشم میخورد.

از آنجایی که ارومیه ظرفیت های قابل توجهی را در زمینه تاریخی، فرهنگی و گردشگری را بعنوان پتانسیل بالقوه جهت جذب گردشگر را داراست ولی همچنان گریبانگیر بی تفاوتی مدیران شهری نسبت به استفاده تاز ظرفیت های موجود است.

لغو محدودیت تردد بین شهری و استانی در تعطیلات عید ۱۴۰۱ موجب  افزایش چشمگیر سفرهای نوروزی شده و در مقابل باتوجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه برخی از خانواده ها نیز ماندن را به رفتن ترجیح میدهند که زیباسازی فضای شهری و فراهم نمودن امکانات نسبی برای گذراندن اوقات مرده آنها از جمله مسائلی میباشد که میبایست در اولویت قرار میگرفت.

متاسفانه با گذر از سطح شهری ارومیه متوجه کم کاری ستاد آماده سازی تسهیلات نوروزی خواهیم بود؛ بطوریکه سال نو را در چشم هر مخاطبی کم رنگ و شهر را از فضای عید دور کرده است؛ رنگ آمیزی جداول معابر و خیابانها، نصب بنر و المان های تبریک سال در نقاط اصلی شهر، ساماندهی ورودی های شهری و ... از جمله اقدامات فراموش شده توسط مسئولان جهت استقبال از سال نو میباشد.  

در ادامه شایان به ذکر است که انتظار می‌رفت سازمان ذیربط از مدت‌ها قبل نسبت به طراحی و آماده سازی فضای شهری، متناسب با این روزهای فرخنده، اقدامات لازم را محقق میساخت.
سخن آخر اینکه این چالش‌ها علاوه بر اینکه بر روحیه شهروندان اثر منفی می‌گذارد، موجب تضعیف ظرفیت گردشگری نیز خواهد شد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید