21:03|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1400 - 13:37
کد خبر: 17763
یادداشت:

بیداد مشکلات ارتباطی در روستاهای آذربایجان‌غربی/ عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود اینترنت مردم را کلافه کرده است

مشکلات عدم آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه و نبود اینترنت در روستاهای آذربایجان‌غربی داستانی تکراری است که خصوصا در طول دو سال اخیر که با شیوع کرونا، آموزش مجازی شده بیشتر شدت گرفته و همواره مردم از وضعیت موجود گله‌مند بوده و درخواست رفع معضلات پیرامون را داشته‌اند.
بیداد مشکلات ارتباطی در روستاهای آذربایجان‌غربی/ عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود اینترنت مردم را کلافه کرده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه اینترنت و دسترسی به آن از نیازهای اساسی زندگی افراد در تمامی جوامع می‌باشد و درحالی که بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره از طریق اینترنت و زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم می‌شود.

بنابر اظهارات مسئولان استانی در طول سال‌های اخیر خدمات بسیاری از سوی ارگان‌های مربوطه به روستاها ارائه شده اما هنوز روستاهای زیادی در آذربایجان‌غربی هستند که یا اینترنت ندارند و اگر اینترنتی هم موجود باشد به دلیل ضعیف بودن امکان استفاده از آن برای بسیاری از فعالیت‌ها در حد صفر است.

باتوجه به پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان در اکثریت روستاهای استان علاوه بر اینترنت، آنتن دهی خطوط تلفن همراه نیز معضلی برایشان شده است و در برخی موارد فقط یک اپراتور آن هم در منطقه خاص آنتن می‌دهد که باید فکری اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

از طرفی با توجه به شرایط به ‌وجود آمده در استان و مجازی شدن آموزش، دانشجویان و دانش‌آموزان روستا با مشکلاتی در زمینه تحصیل آنلاین روبه‌رو کرده است که در پی این موضوع نابرابری آموزشی به وضوح به چشم می‌خورد که محرومیت دانش آموزان مناطق روستایی از تحصیل را به دنبال دارد.

طی دوسال اخیر این موضوع بارها توسط این پایگاه خبری مطرح شده اما آنچه مشهود است مسئولان مربوطه گوش شنوایی برای رسیدگی به این معضل و رفع آن ندارند که در ادامه انتظار می‌رود متولیان امر خدمات مورد نیاز مردم را هر چه سریع‌تر روانه روستاها کرده و پاسخگوی نیازهای آنان باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید