19:40|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1400 - 11:24
کد خبر: 17749
همزمان با پیشرفت 99درصدی پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه؛

افتتاح پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه، همچنان در هاله‌ای از ابهام

اجرای ناقص برخی از طرح ها، عدم اختصاص حقآبه و کاهش سطح تراز دریاچه ارومیه در کنار افزایش تبخیر و فراتر از این ها، عدم تحقق پروژه انتقال آب دریاچه ارومیه همگی از عدم توفیق تحقق وعده مسئولان در احیای دریاچه ارومیه خبر می دهد.
افتتاح پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه، همچنان در هاله‌ای از ابهام

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وعده افتتاح پروژه تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه به عنوان شاخص ترین پروژه احیای دریاچه ارومیه، از بهار سال 99 شروع شد و متاسفانه با وجود دادن وعده افتتاح این پروژه حیاتی در دهه فجر سال جاری با وجود پیشرفت 99درصدی آن، مردم این دیار همچنان با عدم افتتاح این پروژه روبرو شدند.  

در واقع کمبود اعتبار نباید مانع از انجام وظایف قانونی به ویژه پروژه تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه به عنوان شاخص ترین پروژه احیای دریاچه ارومیه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه شود.

به گفته بسیاری از کارشناسان محیط زیست وقتی مردم با گردوغبار نمکی درگیر شدند و انواع بیماری‌های تنفسی و سرطان‌های حاصل از آن گریبان‌شان را گرفت متوجه شدند که احیای دریاچه ارومیه چه اندازه اهمیت دارد و این خود می تواند مهمترین دلیل برای این مسئله خواهد بود که مردم اجازه ندهند که کوچکترین تاخیر و سهل انگاری در پروژه احیای دریاچه ارومیه ایجاد شود

پس در مواجهه با خواست مردم این دیار، همه مسئولان دولتی، نمایندگان مردم استان در مجلس مجبور به پیگیری چرایی عدم تحقق این پروژه جهت تداوم احیای دریاچه ارومیه هستند.

بنابراین در موضوع احیای دریاچه ارومیه، نحوه عملکرد دولت و مجلس برای همکاری و نظارت بر فعالیت‌های یکدیگر در موضوع احیای دریاچه ارومیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد در غیراین صورت نه‌تنها احیای دریاچه ارومیه بسیار شکننده خواهد بود بلکه همگان باید نگران آینده طولانی‌تر پایداری سرزمین باشیم.


سوال اینجاست حال که بیش از 99درصد پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه به اتمام رسیده، دلیل عدم اختصاص بودجه برای یک درصد باقی مانده و تاخیر در زمان افتتاح این پروژه عظیم چیست چیست؟

متاسفانه تا کنون نیز با پیگیری های مکرر پایگاه خبری باریش نیوز در رابطه با علت عدم افتتاح پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه،  هیچ کدام از مسئولان مربوطه قادر به ارائه پاسخ روشن و واضحی جهت اقناع افکار عمومی نبودند.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید