05:49|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1400 - 11:09
کد خبر: 17694
یادداشت:

نبود تجهیزات در مراکز درمانی، مهمترین عامل کمبود تخت در مراکز بیمارستانی آذربایجان غربی

اعزام بیماران شهرستان های آذربایجان غربی و بهره مندی مسافران از تجهیزات بیمارستانیدر ارومیه باعث شده تا كمبود تخت های بیمارستانی دراین استان بیشتر نمایان شود و برخی بیماران برای پیگیری درمان و بستری حدود 2 تا 4 ماه در نوبت قرار بگیرند.
نبود تجهیزات در مراکز درمانی، مهمترین عامل کمبود تخت در مراکز بیمارستانی آذربایجان غربی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، پیمودن صدها کیلومتر برای یافتن پزشکی که بیماری را درمان کند یا بستری شدن در بیمارستان یک شهر دور از خانه، حکایت دیرینه هزاران نفر از مردم ساکن مناطق محروم و دورافتاده استان آذربایجان غربی است؛ مردمی که وقتی درد بیماری سراغ آنها می آید، به دلیل نبود پزشک متخصص و کمبود بیمارستان و تجهیزات پزشکی، باید برای درمان بیماری یا انجام عمل های جراحی خاص، بار سفر بسته و آواره شهر ارومیه شوند.

طبق گفته معاون امور درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در حال حاضر استان با داشتن 5هزار و 740 تخت با کمبود نزدیک به 500 تخت بیمارستانی مواجه است و در مقایسه با متوسط کشوری فاصله زیادی دارد.

در واقع می‌توان به این نکته مهم اشاره کرد که بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی از کمبود بیمارستان و تجهیزات پزشکی رنج می برند و بخاطر این کمبود بسیاری از مردم از شهرستان های مختلف بخاطر پروسه درمان وارد ارومیه می‌شوند و این حجم از مراجعه به مراکز درمانی استان نیز خود باعث بروز انواع مشکلات و عدم ارائه خدمات مناسب به بیماران خواهد شد.

وضعیت حوزه درمان در شهرستان‌های آذربایجان غربی دست کمی از محروم ترین نقاط کشور ندارد و تاکنون صدها نفر قربانی کمبودهای این حوزه شده اند.

متاسفانه، نبود دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی در بیمارستانهای سطح شهرستانهای ارومیه باعث سردرگمی و اعزام بیماران به مرکز استان شده است.

کلام آخر اینکه مردم این استان سالهاست بخاطر نیود امکانات پزشکی و بیمارستانی آواره مرکز استان و دیگر شهرهای بزرگ کشور می‌شوند و در این میان سوال اینجاست که تا کی مردم محروم  آذربایجان غربی باید در کنار نبود امکانات اولیه شاهد مرگ و میرهایی باشند که به نوعی حاصل بی تدبیری هایی از سوی مسئولان است؟ امید است که روزی فرا برسد که دیگر هیچ کدام از شهرستانهای این استان برای درمان بیماران خود آواره شهرهای دیگر نباشند و بجز دغدغه بیماری، دغدغه ای دیگر نداشته باشند.

شیرین شریفی
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید