01:15|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اسفند 1400 - 13:35
کد خبر: 17680
یادداشت:

عادی‌انگاری شهروندان ارومیه‌ای در برابر کرونا؛ هشداری برای روز‌های پیش رو

پیک ششم کرونا با ساده‌انگاری و کم‌خطر شمردن سویه جدید آن، در ارومیه آغاز شده‌ و در واقع بیش از نصف مردم این شهر براساس باورهای اشتباه قبل نسبت به کم خطر بودن امیکرون از ماسک استفاده نمی‌کنند و در صورت ادامه این روند انتظار می‌رود متولیان امر اقدام به اتخاذ محدودیت‌ها در سطح شهری نمایند.
عادی‌انگاری شهروندان ارومیه‌ای در برابر کرونا؛ هشداری برای روز‌های پیش رو

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امیکرون، سویه جدیدی از ویروس کرونا با قدرت سرایتی به مراتب بیشتر نسبت به کرونای دلتا می‌باشد که ساده‌انگاری اکثریت شهروندان منجر به برگشت ارومیه به حالت قرمز شده که این مسئله به عنوان هشداری جهت همه گیری ویروس تلقی می‌شود.

متاسفانه با وجود انتشار اخبار و اعلام کارشناسان مبنی بر خطرات این سویه و سرایت بالای آن، همچنان بیش از نصف مردم ارومیه از زدن یک ماسک ساده هم امتناع می‌کنند.

حضور مستمر در اماکن شلوغ، میهمانی‌های غیر ضروری، عروسی‌ها و مراسم ختم مانند دوران قبل از کرونا در حال برگزاری است؛ درحالی که شرایط عادی نیست و هر آن ممکن است امیکرون گریبانگیر افراد حاضر در آن تجمعات شود.

در ادامه لازم به ذکر است که همه این ساده انگاری‌ها هم فقط به یک مسئله برمی‌گردد و آن هم این است که متاسفانه بسیاری فکر می‌کنند امیکرون خطرناک نیست و مثل یک سرماخوردگی است که عملا این تفکر اشتباه بوده و افرادی که از تزریق واکسن خودداری می‌کنند بیشتر در معرض تهدید ویروس هستند.

و نکته پایانی اینکه شرایط حاکم بر آذربایجان‌غربی و تبدیل وضعیت کرونایی ارومیه به یک کانون پرخطر شیوع بیماری به دلیل تداوم تجمعات و ازدحام مردم، تکلیف کادر درمان را ســنگین‌تر کرده و  اخطار بالقوه‌ای بابت وخامت بیشتر وضعیت همه‌گیری کرونا در شهر است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید