18:36|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1400 - 13:19
کد خبر: 17633
یادداشت:

کمبود امکانات درمانی؛ درد بی‌درمان شهرستان‌های آذربایجان‌غربی

کمبود امکانات درمانی و پزشکی در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، از نمونه‌های بارز ضعف مدیریتی در استان است که مشکلاتی در زمینه درمان را برای افراد به وجود آورده است که رسیدگی متولیان امر را می‌طلبد.
کمبود امکانات درمانی؛ درد بی‌درمان شهرستان‌های آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به شیوع ویروس‌ کرونا در آذربایجان‌غربی، کمبودهای پزشکی و درمانی از جمله کمبود دستگاه سی‌تی‌اسکن و پرشکان متخصص در شهرستان‌های استان بیش از هر زمانی دیگری خودنمایی کرده و باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

در واقع می‌توان گفت که در زمینه میزان دسترسی افراد به خدمات پزشکی، هرچه از مرکز استان‌ دور می‌شویم و به شهرهای کوچک و روستاها می‌رسیم، وضعیت ناگوارتر می‌شود و این مسئله در حوزه درمانی و بهداشتی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی و دسترسی آنان به امکانات پزشکی به‌گونه‌ای پررنگ‌تر خود را نشان می‌دهد.

توجه به بهداشت و درمان از جمله نیازهای اولیه‌ای است که بایستی در تمامی شهرها فراهم شود که متاسفانه عدم توجه جدی مسئولان استانی به توسعه زیرساخت‌های درمانی شهرستانها، موجب شده است که افراد زیادی برای درمان به ارومیه سفر کنند.

با توجه به ازدحام شدید بیماران کرونایی و غیرکرونایی و گاها ترافیک موجود و همچنین اصرار مراجعه کنندگان برای قرار گرفتن در اولویت بهره‌مندی از خدمات درمانی، کار را با مشکل مواجه کرده است.

با توجه به فراگیری مجدد کرونا در استان و ابتلای جمعیت بسیار کثیری به این بیماری، شمار روزانه مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و مطب‌ها در ارومیه به شدت بالا رفته و زمینه نگرانی را شیوع موج ششم در ارومیه افزایش داده است.

از طرفی هم کمبود امکانات در شهرستان‌ها، خطرات جاده‌ای را به همراه داشته و افراد برای درمان بایستی این خطرات را به جان خریده و صرف نظر از اتلاف وقت بيش‌تر، هزينه‌های مضاعفی را نیز بايستی بپردازند.

باتوجه به پیام های دریافتی از سوی مخاطبان، امکانات درمانی موجود در شهرستان‌ها بسیار نامناسب بوده و همین امر موجب شده که پزشکان رغبت خود را برای ماندن در شهرستان ها از دست دهند و از طرفی هم طبق اظهارات آنان مراکز درمانی موجود در شهرستان‌ها از وضعیت نامطلوبی برخوردار بوده و متاسفانه مسئولان مربوطه همچنان بی به توجهی خود در این زمینه ادامه می‌دهند.

در ادامه لازم به ذکر است که اگر زیرساخت‌های درمانی شهرستان های استان با توجه به افزایش جمعیت و تقاضای مردم توسعه یافته بود اینک شاهد این ازدحام جمعیت و از دست رفتن زمان برای بیماران نبودیم و انتظار می‌رود مسئولان از این پس با درس گرفتن از این بیماری و کمبودهای آن، نگاه ویژه‌ای به مساله بهداشت و درمان در آذربایجان‌غربی داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید