18:48|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1400 - 12:52
کد خبر: 17625
یادداشت:

تكدی‌گری؛ معضلی جهت رخداد آسيب‌های اجتماعی در ارومیه

طی چند سال اخیر جمعیت متکدیان در کلانشهر ارومیه رو به افزایش بوده و باعث اختلال در سیما و منظر شهری شده است و این امر موجبات گله‌مندی شهروندان را فراهم کرده است.
تكدی‌گری؛ معضلی جهت رخداد آسيب‌های اجتماعی در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از چهره‌های آسیب اجتماعی پدیده تکدی‌گری است که سالهاست با گذر از خیابان‌ها و معابر شهری ارومیه شاهد جولان متکدیانی هستیم که چهره زشت و کریهی را برای شهر به ارمغان آورده‌اند.

ضمن اینکه حضور متکدیان در شهر چهره آن را کریه و زشت می‌کند، وجود این افراد در اجتماع نیز آسیب‌های فراوانی را به بار می‌آورد و می‌تواند اثرات مخربی را در زندگی افراد داشته باشد.

در واقع برخی از متکدیان اشاعه‌دهنده فرهنگ بسیار غلط به شهروندان بوده‌اند و کودکان و نوجوانان با مشاهده آن‌ها، ناخواسته تحت تاثیر رفتار مخرب این افراد قرار می‌گیرند.

طبق پیام‌ها و تصاویر دریافتی از سوی مخاطبان، مناطق مختلفی در شهر از جمله خیابان گلستان، سه راه ایثار، محدوده خیابان وحدت و ... بیشترین تعداد متکدیان را در خود جای داده‌‎اند و این امر گله‌مندی و اعتراض شهروندان را بدنبال داشته است.

در ادامه می‌توان گفت که در اکثریت موارد متکدیان با استفاده از کودکان و با عجز و ناله و ترحم دل هر رهگذری را در خیابان‌ها و کوچه ها به درد می‌آورند که قطعا استفاده از کودکان در امر تکدی‌گری مصداق بارزی از کودک آزاری می‌باشد که ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﮐﻮدﮐﺎن آﺳﯿﺐ ﻣﯽرﺳﺎﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ را ﻧﯿز ﺑﻪ مخاطره می‌اندازد.

تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و هربار وعده‌هایی در این مورد توسط مسئولان شهری مطرح شده است ولی به صورت مقطعی بوده و تاکنون برنامه‌ریزی و فکر مناسبی از سوی آن‌ها برای رفع کامل این معضل ارائه نشده است.

در ادامه لازم به ذکر است که هرگونه کمک از سوی مردم به اینگونه افراد و ازیاد آنان در شهر علاوه بر مشکلاتی که در خیابان‌ها و معابر از نظر ظاهری ایجاد می‌کنند، معضلاتی را در زمینه انتقال انواع بیماری‌ها را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد که بسیار خطرناک بوده و ممکن است سلامت مردم را به مخاطره بیندازد و نیاز است در ابتدا فرهنگ عدم مساعدت به متکدیان در میان شهروندان نهادینه شود.

اما سوالی که بایستی مطرح شود این است که تاکنون برای کاهش این معضل اجتماعی، چه اقداماتی انجام شده است؟

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در جهت حل این معضل چاره‌ای بجویند تا دیگر شاهد چهره زشت و کدر ناشی از تکدی‌گری افراد در سطح شهری ارومیه نباشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید