08:38|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1400 - 13:39
کد خبر: 17579
یادداشت:

لزوم تدبیر مسئولان شهری، جهت کنترل ترافیک کلانشهر ارومیه

توجه به ساماندهی وضعیت ترافیکی در ارومیه و اصلاح زیرساخت‌های شهری از جمله مهم‌ترین موارد در توسعه و پیشرفت شهری می‌باشد که سالهاست مورد بی‌توجهی مسئولان مربوطه قرار گرفته و بیانگر ضعف مدیریتی آن‌ها در راستای رفع این معضل می‌باشد.
لزوم تدبیر مسئولان شهری، جهت کنترل ترافیک کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ترافیک  در کلانشهر ارومیه طی سال‌های اخیر به معضلی جدی تبدیل‌شده که تردد شهروندان را مشکل مواجه کرده و اعتراض آنان را بدنبال داشته است.

همزمانی تردد دانش آموزان برای حضور در مدرسه یا تعطیلی ساعات تدریس مدارس با ادرات ،مراکز آموزشی، اصناف وکسبه باعث گردیده که بار ترافیک شهری به اوج خود برسد که با توجه به مشکلات ایجاد شده در پی ترافیک، می‌توان گفت که معابر شهری کشش این مقدار خودرو را ندارد.

نبود فرهنگ صحیح رانندگی، ازدیاد استفاده از خودرو شخصی و تک سرنشین بجای خودرو عمومی و از طرفی عرض کم خیابان‌ها و وجود پارک‌های متعدد در امتداد آن و فقدان پارکینگ اختصاصی از عوامل موثر در تشدید ترافیک شهری محسوب می‌شوند که نیازمند فرهنگسازی در بین عموم می‌باشد.

در ادامه مطلب فوق به صراحت می‌توان گفت که عدم وجود خط عبور اختصاصی برای ناوگان حمل و نقل عمومی نیز خود عاملی برای تشدید ترافیک در سطح شهری به شمار می‌رود.

در هر صورت شهروندان انتظار دارند متولیان امر با تدابیر مناسب اقداماتی در جهت رفع معضل ترافیک در ارومیه انجام دهند، چرا که با توجه به افزایش روزافزون تعداد خودروها، در صورت بی‌توجهی به این موضوع، در آینده شاهد مشکلات به مراتب بیشتر ناشی از این معضل خواهیم بود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید