19:05|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 09 بهمن 1400 - 12:57
کد خبر: 17560
یادداشت:

حکایت ترافیک‌بی‌پایان خیابان حسنی ارومیه/مسئولان در فکر تدبیر باشند

خیابان حسنی در ارومیه به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی شهر به‌دلیل حضور پزشکان و مراکز درمانی از ازدحام زیادی برخوردار بوده که این امر در سال‌های اخیر علاوه بر ایجاد ترافیک، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است که همواره به معضلی فراموش شده در بین مسئولان شهری تبدیل شده است.
حکایت ترافیک‌بی‌پایان خیابان حسنی ارومیه/مسئولان در فکر تدبیر باشند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کافی است این روزها در ساعات خاصی از روز سری به خیابان حسنی ارومیه بزنیم آنچه که بیشتر از همه به چشم می‌خورد جمعیتی از ماشین‌هاست که تعدادشان از مردمان داخل خیابان بیشتر شده است معضلی که سالهاست شهروندان ارومیه‌ای این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت نبود پاركينگ‌هاي مجهز و استاندارد با فضاي كافي براي توقف خودروها، ساخت بي‌رويه ساختمان‌هاي تجاري و پزشكي در اين منطقه طي ساليان گذشته به دليل عدم توجه ارگان‌هاي مربوطه به بحث‌هاي ترافيكي پيامدهايي چون ازدحام، پارك دوبل و ترافيك را درپي داشته است.

سوالی که شاید کمتر تاکنون به آن پرداخته شده باشد این است که آیا با وجود تراکم بیش از حد مطب پزشکان در این نقطه از شهر کم‌ترین تسهیلات برای بیمارانی که قصد مراجعه به پزشک را دارند، تعبیه شده است؟   

در ادامه شایان به ذکر است که بخشی از این معضل به مدیریت شهری باز می‌گردد که اگر نمی‌توان ترافیک را به طور کامل در این خیابان ریشه‌کن کرد؛ اما می توان از بار ترافیکی آن با انجام برنامه‌های دقیق، کاست.

ممنوع شدن توقف خودروها در کنار خیابان، ساخت پارکینگ‌های مکانیزه، تقویت ناوگان شهری، جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین، می‌توان بخش قابل توجهی از حجم ترافیک شهری در ارومیه را کاهش داد.

از طرفي وجود انبوه شهروندان در این منطقه به دلیل وجود مراکز تجاري و پزشكي امري عادي می‌باشد که بايستی فرهنگ‌سازي در زمينه استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي بويژه خودداري از حضور خودروهاي تك سرنشين صورت بگيرد.

در ادامه بایستی گفت که مشكلات ناشي از مديريت ضعيف شهري به ويژه كم‌توجهي به مقررات ساخت و ساز دلیل اصلی موضوعات فوق الذکر می‌باشد.

 کلام آخر اینکه، گره ترافیک و مشکلات موجود در خیابان حسنی هر روز پیچیده‌تر می‌شود که گلایه شهروندان را به همراه دارد و ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه می‌تواند راهگشای این مسأله باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید