18:13|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 14 دی 1400 - 11:29
کد خبر: 17443
یادداشت:

ضرورت انتقال پایانه مسافربری ارومیه به محدوده خارج از شهر/ وعده هایی که هیچگاه به مقصد نمی‌رسد

روزانه دهها اتوبوس در ارومیه مسافران را جابه‌جا می کنند و این موضوع توجه بیش از پیش دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، برای ساماندهی پایانه‌های مسافربری را می‌طلبد و این در حالی است که شهرداری براساس قانون بخشی از هزینه بلیت را برای خدمت‌رسانی به مسافران و وضعیت پایانه دریافت می‌کند.
ضرورت انتقال پایانه مسافربری ارومیه به محدوده خارج از شهر/ وعده هایی که هیچگاه به مقصد نمی‌رسد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مدیریت شهری نگاهی آینده نگرانه لازم است و به دلیل گسترش شهر، لزوم انتقال ترمینال به خارج از شهر یکی از ضروریات انکارناپذیر است که باید زمینه و زیرساخت های لازم برای این انتقال بصورت جدی آغاز شود؛ چرا که پایانه مسافربری شهر ارومیه نه تنها در حد یک پایانه برای یک کلانشهر نیست، بلکه به دلیل واقع شدن آن در داخل شهر باعث ایجاد مشکلاتی از جمله ایجاد ترافیک شدید در شهر،تاخیر در ساعات حرکت اتوبوسها به دلیل ترافیکهای ایجاد شده ، تشدید آلودگی هوا و بسیاری از مشکلات دیگر میشود.

امروزه با توجه به تغییر شکل حمل و نقل بین شهری، مفهوم ورودی شهر و نوع ادراک مسافر از ورودی نسبت به گذشته ها تغییر یافته، امروزه دروازه های ورود به شهر جای خود را به فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و پایانه های اتوبوس بین شهری، به عنوان آخرین سکانس ورود به شهر داده اند. نقشی که این مبادی در معرفی شهر به مسافر ایفا می کنند غیر قابل انکار است، به طوری که کیفیت آنها می تواند بر انگاره های مسافرین نسبت به شهر تاثیر مستقیم داشته باشد.

در واقع در احداث ترمینال جدید نیز قطعا بدون هیچگونه تعجیلی باید به تمامی استانداردهای لازم در پایانه مسافری توجه کافی شود و ترمینالی در شان مردم و گردشگران ایجاد شود و بدون ایجاد تمامی زیرساخت و امکانات کامل انتقال ترمینال تبدیل به معضلی دیگر خواهد شد.

موضوعی که باید بررسی شود این است که آیا واقعا شهر ارومیه ویژگی یک کلان‌شهر را دارد یا صرفا بر اساس شاخص جمعیتی، موفق به کسب عنوانی شده است که حتی ملزومات آن را از جمله یک پایانه مسافربری که در شان یک کلانشهر باشد را ندارد؟ آیا بهتر نیست مسئولان در جایگاه مدیریتی خود هر آن‌چه را که در خور مردم این دیار است انجام دهند و صرف وعده‌‌های رنگارنگ تو خالی مردم را سرگرم نکنند؟!

سخن آخر اینکه، باتوجه به طرح توسعه و گسترش شهـر و افزايش روزافزون جمعيت شهــري در ارومیه و نياز به ارائه خدمات مطلـوب و منـاسب به شهـروندان، می‌طلبد که مسئولان شهری توجه خود را در رفع نیازهای و کمبودهای مردم این شهر بخصوص در زمینه انتقال پایانه مسافربری و توسعه آن متمرکز سازند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید