20:58|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1400 - 13:13
کد خبر: 17431
یادداشت:

نوشین شهر؛ از نداشتن جزئی‌ترین امکانات شهری رنج می‌برد

سالهاست که انبوه مشکلات و زیرساخت نامناسب شهری در شهرستان نوشین شهر، نمایانگر ضعف مدیریتی می‌باشد بطوریکه گویی این شهر، فقط نام شهر را یدک میکشند و از کوچکترین امکانات شهری و زیرساخت نامناسب برخوردار نیستند.
نوشین شهر؛ از نداشتن جزئی‌ترین امکانات شهری رنج می‌برد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نوشین‌شهر، شهری در بخش نازلو آذربایجان‌غربی و در ۲۵ کیلومتری شهر ارومیه در جاده ارومیه به سلماس قرار دارد که تا پیش از سال ۱۳۷۵ محل کارخانه قند اورمیه بود و در میان عموم به همین نام شناخته می‌شد.

علیرغم گذشت سال‌ها از تاسیس نوشین شهر، متاسفانه این شهر از وجود کوچک‌ترین امکانات نظیر سرویس‌های بهداشتی، مبلمان شهری مناسب، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و پارکینگ رنج می‌برد.

با گذر از سطح شهری نوشین شهر و با توجه به تصاویر دریافتی از سوی مخاطبان وضعیت فضای سبز، خیابان‌ها و معابرعمومی و جمع‌آوری زباله در سطح شهری نوشین شهر واقعا نامطلوب می‌باشد.

در ادامه می‌توان گفت که این شهر در حوزه مدیریت شهری در وضعیت نامناسب و رکود کامل به سر می‌برد بطوریکه هر شخصی در بدو ورود به شهر و در نگاه اول متوجه وضعیت نابسامان، نامطلوب و بی‌برنامگی مدیران شهری می‌شود.

از طرفی تصاویر ارسالی مخاطبان، وضعیت نامناسب خانه بهداشت این شهرستان و کانالی که از پشت آن می‌گذرد گله‌مند هستند و اظهار میکنند که بوی نامطبوع آن در فصل گرما موجب ناراحتی ساکنین آن منطقه و کارمندان خانه بهداشت و در فصل سرما نیز موجب آلودگی سیمای شهری می‌شود.

در واقع می‌توان گفت که نوشین شهر از حداقل زیرساخت‌ها و امکانات محروم بوده و وضع آن در مقایسه با چند سال قبل بهتر نشده و بیشتر شبیه روستایی دورافتاده می‌باشد که این روند گلایه مردم اهالی را به دنبال داشته است.

به دلیل اینکه اكثر مردم این شهرستان به تجارت و كار در زمينه كشاورزي و كارگري در كارخانجات اطراف شهر مانند شركت‌هاي سيمان و قند و پنيرسازي و سيلو و گچ و آهك و ... مشغول هستند، نوشین شهر، شهری صنعتی محسوب شده که توجه به آن می‌تواند نقش بسزایی پیشرفت شهری داشته باشد.

متأسفانه نبود زیرساخت‌‌های لازم در نوشین شهر آینده نامعلومی را پیش روی این شهر قرار داده است و بیشترین نگرانی آن، فقر و محرومیت مردم آن است، مردمی که بدون هیچ‌گونه امکانات و با وضعیت بسیار نامناسب در این شهر زندگی می‌کنند.

سخن آخر اینکه متولیان امر بایستی ساماندهی مبلمان شهری و بهبود وضعیت آسفالت معابر شهری و مرمت و رفع مشکل آسفالت جاده منتهی به شهر را در اولویت قرار دهند که یقینا حل این مشکلات مستلزم تلاش و مجاهدت جدی مسئولین ذی‌ربط در این موضوع می‌باشد.

سارا مرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید