20:54|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 دی 1400 - 13:15
کد خبر: 17419
یادداشت:

نارضایتی شهروندان از عدم کیفیت برخی از واحدهای فروش لبنیات در ارومیه

خرید و فروش اینترنتی محصولات، این روزها به شدت رواج پیدا کرده بطوری که قیمت‌گذاری کاذب در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی و نبود نظارت بر آن‌ها، وضعیت خرید و فروش کالاهای مختلف را با بحران گرانی مواجه ساخته که رسیدگی و نظارت مسئولین ذیربط را می‌طلبد.
نارضایتی شهروندان از عدم کیفیت برخی از واحدهای فروش لبنیات در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، گرایش مردم به مصرف لبنیات به ویژه شیر و پنیر فله‌ای نسبت به سال‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است که باید با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر تب مالت که ناشی از رعایت نکردن موارد بهداشتی لازم در مصرف این مواد است، جلوگیری شود و نظارت نیز بر واحدهای فروش آن افزایش یابد.

از آنجا که محصولات سنتی مانند تولیدات صنعتی دارای استاندارد و تاییدیه بهداشتی نیستند و به صورت دستی تولید می‌شوند، باید بعد از تولید، تحت نظارت‌های بهداشتی قرار گیرند.

شیرخام و پنیر که در استان در مغازه‌ها به سادگی در دسترس است، هیچ هویتی ندارد، سلامت آن از نظر علمی قابل اطمینان نیست، معلوم نیست از مرحله تولید تا عرضه و توزیع آن چه چرخه‌ای داشته است.

درحالی که یکی از علت‌های اقبال مردم به مصرف شیرفله‌ای، پایین بودن قیمت آن و گران بودن شیر پاستوریزه اعلام شده ولی بایستی این مسئله را نیز در نظر بگیرند که احتمال وجود آلودگی‌ها وجود دارد.

در ادامه لازم به ذکر است که در این باره نیاز به فرهنگ‌سازی است تا خطرات استفاده از این محصول به مردم شناسانده شود و مادامی که مسئولان مربوطه وارد گود نشوند؛ بطور قطع بار دیگر مشکلات همچنان باقی می‌ماند و این حالیست که فعالیت این واحدها به دلیل نبود نظارت بر فعالیت آن‌ها و عدم کنترل محصولاتی که عرضه می‌کنند زمینه‌ساز تهدید سلامت مردم است.

سخن آخر اینکه رعایت این نکات مهم از سوی مصرف‌کنندگان اهمیت بسزایی دارد چرا که می‌تواند تا حدود زیادی فرد را از ابتلا به انواع بیماری‌ها مصون نگه دارد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید