14:05|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آذر 1400 - 13:33
کد خبر: 17324
یادداشت:

پل‌های هوایی زنگ زده؛ عاملی برای از بین رفتن سیمای شهری در ارومیه

عدم نظارت مسئولان، برقی نشدن پله‌ها، تاریکی و تبدیل شدن پل‌های عابر پیاده به محلی برای اقامت افراد بی‌خانمان شده، گلایه شهروندان ارومیه‌ای را به دنبال داشته که رسیدگی سازمان های مربوطه را می‌طلبد.
پل‌های هوایی زنگ زده؛ عاملی برای از بین رفتن سیمای شهری در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالهاست که استفاده و تردد از پل‌های عابر پیاده در کلانشهر ارومیه برای شهروندان با سختی‌های بسیاری همراه است اما ظاهرا برخی مسئولان شهری بی‌توجه به این موضوع هستند!؟

به گفته اکثریت شهروندان مشکلاتی از قبیل وجود پله‌هایی با شیب نامناسب، نا امن بودن، نبود استانداردهای لازم جهت تردد افراد سالخورده و نبود امکانات برای بانوان خانه‌دار برای حمل وسایل همراه و یا خریدهایشان، باعث عدم استفاده از پل عابر پیاده می‌شود.

در ادامه شایان به ذکر است که نصب تابلوهای تبلیغاتی غیر استاندارد، فضای داخلی پل‌ها را به فضایی نا امن و محلی برای اقامت افراد بی‌خانمان و معتادان تبدیل کرده است.

با گذر از سطح شهری و مشاهده پل‌های عابرپیاده به جرات می‌توان گفت از زمانی که این پل‌ها نصب شده‌اند؛ تاکنون هیچ زیباسازی بر روی آن‌ها انجام نشده و شاید بارش باران اندکی آن‌ها را شسته باشد اما آنچه مشهود است پایه‌های زنگ زده و پله‌های پر از زباله است که چهره‌ای بسیار زشتی را برای شهر به ارمغان آورده‌اند.

متاسفانه در پی مسائل فوق الذکر مسئولان مربوطه اظهار می‌کنند که تعمیر، بازسازی و یا مکانیزه کردن پل‌های عابرپیاده بسیار هزینه‌بر می‌باشد و اکنون سوالی که پیش می‌آید، این است که آیا بهتر نبود از همان ابتدا و با اتخاذ راهکاری مناسب و کم‌هزینه‌تر اقدامات مطروحه را به مرحله عمل می‌رساندند؟؟؟

در پایان لازم به ذکر است که سازمان مربوطه بایستی با نظارت بیشتر به پل‌های عابرپیاده توجه داشته باشد و فراموش نکند توجه به وضعیت شهر، پل‌های عابر پیاده و اماکن فراموش شده سطح شهری از حقوق شهروندی است که با رعایت آن امنیت و رفاه را برای شهروندان رقم می‌زند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید