13:38|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 30 آبان 1400 - 13:40
کد خبر: 17248
یادداشت:

آشفتگی معابر شهری و ایجاد سدمعبر توسط مغازه‌داران در ارومیه تجاوز به حقوق شهروندان

با وجود وعده‌های مسئولین شهری، پدیده سد معبر در ارومیه، نه تنها از بین نمی‌رود بلکه روز به روز ‏بر تعداد سدمعبرکنندگان نیز اضافه می‌شود که در شان یک کلانشهر نمی‌باشد.
آشفتگی معابر شهری و ایجاد سدمعبر توسط مغازه‌داران در ارومیه تجاوز به حقوق شهروندان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، علی‌رغم وعده‌هایی که چندین سال است از سوی مسئولان مدیریت شهری در جهت ساماندهی و جمع آوری دست‌فروشان مطرح شده است، معضل سد معبر، همچنان گریبانگیر شهروندان ارومیه‌ای است.

طبق تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها؛ سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها ممنوع است، اما سال‌هاست که در کلانشهر ارومیه شاهد عدم تمکین از این قانون توسط اکثریت مغازه داران و ... هستیم.

در ادامه بایستی به این مسئله توجه کرد که منظور از سد معبر، صرفا دستفروشانی نیست که تنها راه امرار معاششان، دستفروشی است؛ بلکه فروشگاه‌های پلاسکو، میوه فروش، نمایشگاه‌های خودرو، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و .... نیز جزو صنوفی هستند که به نوعی در افزایش معضل سد معبر و ترافیک شهری در معابر شهری سهیم هستند.

از سوی دیگر برخی از فعالان حوزه ساخت و ساز زیر سایه بی توجهی مسئولان نظارتی، با دپوی مصالح ساختمانی نسبت به مسدودسازی بخشی از معابر عمومی اقدام می‌کنند.

متاسفانه وجود مشکلات زیرساختی و عدم توسعه اشتغال‌زایی در سطح شهری موجب گردیده که تعداد بسیاری از شهروندان جهت تهیه نیازهای اولیه خود به سوی مشاغل کاذب و دستفروشی روند.

واقعیت این است که بر خلاف اظهارات مدیران شهری در برخورد جدی با دستفروشان و طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، بسیاری از دستفروشان در خیابان‌ها و بازارها برای خود مکانی ثابت دارند.

در پایان لازم به ذکر است که با وجود پیگیری‌های این پایگاه خبری و اعتراض شهروندان، متاسفانه مسئولان مربوطه ضرورتی برای رفع رجوع این مسئله نمی‌بینند و سد معبر همچنان لاینحل باقی مانده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید