10:19|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آبان 1400 - 10:18
کد خبر: 17221
یادداشت:

کشیدن اجباری دندان به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های سرسام آور دندانپزشکی!

هزینه های سر سام آور داندانپزشکی در استان آذربایجان غربی موجب شده است درصد بسیار بالایی از مردم، قشر ضعیف و متوسط با وجود دندان های آسیب دیده فراوان به دلیل مشکلات مالی و عدم پوشش بیمه ای نتوانند از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوند و یا در صورت عدم تحمل درد، بخاطر فرار از این هزینه های سرسام آور مجبور به کشیدن دندان خود می‌شوند.
کشیدن اجباری دندان به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های سرسام آور دندانپزشکی!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، هزینه های بالای دندانپزشکی در طول سال های اخیر گریبان گیر مردم بوده و باعث شده تا بسیاری از افراد، ناچار به تحمل دندان های خراب باشند.

متاسفانه، نبود حمایت بیمه ای و هزینه های سرسام آور دندانپزشکی برای شهروندان چاره ای به جز انتخاب گزینه کشیدن دندان بجای حفظ کردن آن برای شان نگذاشته است.

این در حالی است که هزینه‌های سنگین امور مربوط به سلامت دندان موجب شده که آنها از مراجعه کردن به مراکز دندان‌پزشکی گریزان باشند، زیرا هزینه‌های دندان‌پزشکی با جیب مردم  این دیار تناسب ندارد.

معضل بیماری‌های دهان و دندان و کاهش توان قشری از مردم برای مراجعه به دندان‌پزشک موضوع تازه‌ای نیست اما آنچه اهمیت دارد، این است که در دو سال گذشته، پیگیری درمان‌های دندان‌پزشکی ازسوی مردم بسیار کاهش داشته است و متخصصان زیادی در این زمینه هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند.

افزایش این هزینه‌ها موجب می‌شود تا مردم دیگر به سلامت دندان توجه نکنند و در صورتی که وزارت بهداشت فکری به حال سلامت دندان افراد جامعه نکنند، قطعا در بخش‌های دیگر سلامت با مشکل مواجه خواهیم شد.

دندان سرمایه‌ای جسمی است که قابل جبران نیست و  پزشکان و کارشناسان بهداشت بسیار بر حفظ و ترمیم بموقع آن تاکید می‌کنند، زیرا آسیب‌های دندان با خود بیماری و ناراحتی‌های گوارشی نیز به همراه می‌آورد.

تعیین تکلیف تعرفه‌های دندان پزشکی مساله‌ای که حل آن ضرورت فوری دارد و معطل ماندن آن تا کنون علامت سوال بزرگی است که پاسخ به آن در استان آذربایجان غربی ضروری‌تر است.

کلام آخر اینکه، گرانی خدمات دندان پزشکی ، ارائه نشدن خدمات مناسب و با کیفیت دندان پزشکی از سوی مراکز و بیمارستان های دولتی، نبود نظارت جدی وزارت بهداشت بر مطب های دندان پزشکی بخش خصوصی و همچنین نبود حمایت مناسب بیمه ها از خدمات دندان پزشکی از جمله مهمترین نکاتی است که شهروندان از آن گله دارند. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سميه پاپور
1400/08/25 - 20:30

سلام و خسته نباشيد خدمت شما باريشي هاي عزيز من الان يك ماه رفتم براي پر كردن دندونم كه هفت ميليون اب خورده خواستم ببينم خواستم ببينم نهادي نيست كه رسيدگي كنه به اين موضوع

عزیزی
1400/08/24 - 23:40

آره والا الان خود من ودو تا پسرام دندونامون مشکل دارند ولی واقعا توان پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی رو نداریم مجبورا تحمل میکنیم بیمه ی تامین اجتماعی داریم ولی چه فایده هزینه ی دندان پزشکی رو بر عهده نمیگیره مگر کارهای سطحی

کلام حق
1400/08/24 - 15:28

عصب کشی دندان سه کاناله وترمیم وروکش گذاری هر دندان حدودا سه میلیون کجای دنیا اینطور خاک بر سر مردم میشه