00:46|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آبان 1400 - 11:05
کد خبر: 17207
یادداشت:

تخلیه پسماند و نخاله‌های ساختمانی در زمین‌های بایر شهری/ وقتی قانون اجرا نمی‌شود

وجود قطعه زمین‌های خالی و بلااستفاده در ارومیه مشکلات عدیده‌ای برای مردم پدید آورده و مکانی برای تخلیه انواع پسماند و نخاله‌های ساختمانی شده که چهره کریهی را برای شهر به ارمغان آورده است که نیازمند رسیدگی متولیان امر می‌باشد.
تخلیه پسماند و نخاله‌های ساختمانی در زمین‌های بایر شهری/ وقتی قانون اجرا نمی‌شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالهاست که تخلیه خاک، نخاله‌های ساختمانی و ریختن پسماند‌های شهری در زمین‌های خالی موجود در سطح شهری ارومیه به مکانی برای تخلیه انواع پسماند و نخاله‌های ساختمانی تبدیل‌شده و موجب نارضایتی شهروندان و برهم زدن سیمای شهری و همچنین آلودگی محیطی می‌شود.

از طرفی هم عدم ديواركشي زمين هاي باير در محدوده خدمات شهري علاوه بر سو ‌استفاده افراد سودجو، ‌موجب كاهش زيبايي بصري شهر مي‌شود.

در ادامه طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداري‌ها، سازمان مربوطه موظف است درخصوص زمين‌هاي بايري كه در محدوده شهر قرار گرفته و باعث آلودگي و نازيبايي شهر شده‌اند، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانون به مالك و در صورت عدم مراجعه مالك در زمان مقرر، رأسا اقدام به ديواركشي نمايد.

متأسفانه قصه تخلیه زباله در زمین‌های خالی روز به روز ماجراهای جدیدی را به خود می‌بیند بی آنکه مسئولان اخمی به چهره آورند؛ رانندگان هم گویی سکوت مسئولان را نقطه مثبتی برای عملکرد خود دانسته و بی پروا نخاله‌های ساختمانی را در گوشه و کنار این قطعه زمین‌های سرگردان تخلیه می‌کنند.

در پایان لازم به ذکر است که یکی از راه‌های رهایی از این مشکل، تعبیه سطل‌های مکانیزه در قالب مخازن اضطراری در معابر سطح شهری و فرهنگسازی در جهت عدم تخلیه انواع پسماند و نخاله‌های ساختمانی در زمین‌های بایر می‌باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید