12:16|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آبان 1400 - 13:19
کد خبر: 17179
یادداشت:

احداث تراموای شهری؛ پروژه‌ای فراموش شده در کلانشهر ارومیه

احداث خط تراموای شهری ارومیه، طرحی فراموش شده که بعد از گذشت 7 سال همچنان زیر سایه بی‌توجهی مسئولین مربوطه سر می‌برد که نیازمند رسیدگی و اهتمام جدی در جهت تکمیل این پروژه می‌باشد.
احداث تراموای شهری؛ پروژه‌ای فراموش شده در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کلانشهر ارومیه، طی سالیان گذشته میزبان تعداد زیادی مهاجر از شهرها و روستاهای همجوار بوده است و توسعه چشمگیری طی این سال‌ها داشته است.

جمعیت، وجود ترافیک، میزان تردد روزانه شهروندان در مرکز و خیابان‌های اصلی شهر از جمله شاخصه‌هایی است که ضرورت احداث خط تراموای شهری در ارومیه را به اوج خود می‌رساند.

در ادامه می‌توان گفت تراموا، سیستم به صرفه‌ای است که اگر احداث آن محقق شود می‌تواند در کاهش ترافیک شهری نقش بسزایی را ایفا کند و یقینا اگر روزی به مرحله اجرا برسد، درصد زیادی از مشکلات ترافیک شهری کاهش یافته و حمل‌ونقل درون شهری بسیار آسان می‌شود.

اولین بار در سال 93 طرح احداث تراموا در ارومیه مطرح شد که اکنون با گذشت 7 سال همچنان به درجه عمل نرسیده و تنها چیزی که عاید ارومیه‌ای‌ها می‌شود وعده‌های پوچ هرساله مسئولان مربوطه می‌باشد و متاسفانه تاکنون یک وجب ریل تراموا هم در این کلانشهر احداث نشده است.

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در راستای تحقق وعده‌های دیرینه خود، کمر همت بسته و با اجرای پروژه احداث تراموا چشم انتظاری مردم ارومیه نیز به پایان برسد.






 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید