16:16|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آبان 1400 - 12:35
کد خبر: 17169
یادداشت :

آرام تر برانید ، پاکبانان مشغول کارند

بی نظمی ، آلودگی محیط و کثیفی خیابان ها ،همه و همه از معضلات زندگی شهری هستند که شاید باید گفت که اگر رسیدگی نشود همچنان لاینحل باقی می مانند، رسیدگی که فقط به دست قشر زحمت کش پاکبان می باشد. اما در این میان مشکلاتی گریبان این عزیزان را گرفته است که نیاز مبرمی به رسیدگی جدی مسئولان شهری را دارد. باید گفت که عمده‌ترین مشکلی که در کنار معابر و خیابان‌ها جان پاکبانان را با خطری جدی تهدید می‌کند عدم توجه رانندگان و بی‌احتیاطی آنها است.
آرام تر برانید ، پاکبانان مشغول کارند

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با تردد در شهر چه در ساعات صبح و چه در شب ، شاهد فعالیت و زحمت نارنجی پوشانی هستیم که با جاروی بلند خود رد پاکیزگی را بر محیط به جای می گذارند و گاهی نیز زباله های جمع شده در درب منازل و سطل زباله های خیابان ها را با دستان خودشان برداشته و جمع می کنند.

مظلوم ترین قشر جامعه که با تمام تلاش و زحمتی که می کشند همچنان مورد بی توجهی و ظلم هم از سوی مسئولان و هم از سوی شهروندان قرار می گیرند.

شهروندان با ریختن زباله در خیابان های کلانشهر ارومیه ، باعث افزایش آلودگی محیطی می شوند و موجب می شوند که کار پاکبانان افزایش یافته و دست تنها در میان این همه آلودگی بمانند و برای پاکیزگی محیط زندگی شهروندان از سلامت خود نیز بگذرند..

قشری که از کم ترین امکانات ومزایا بهره مند هستند و حقوقی که می گیرند آنقدر ناچیزاست که گاه کفاف گذراندن یک زندگی معمولی را نمی دهند و حال در این روزهایی که فرزندانشان نیاز بسیاری به تهیه تلفن همراه ودیگر امکانات تحصیلی و معیشت را دارند ، از فراهم کردن نیازهایشان عاجز مانده و هر شب با خجالت و کمری خمیده از خستگی به خانه روند .

استفاده از لباس‌های مجهز به چراغ‌های آل ای دی، استفاده از چراغ‌های هشدار دهند و تابلوهای احتیاط  تا حد زیادی می‌تواند آنها را در برابر حوادث جاده‌ای ایمن کند، جنس و مدل لباس هایی که پاکبانان می پوشند به علت رنگ خاص و شب نما بودنشان در شب می تواند باعث شود که رانندگان با اندکی توجه و رعایت آنها را تشخیص داده و از هرگونه اتفاق ناگوار پیشگیری کنند.

عمده‌ترین مشکلی که در کنار معابر و خیابان‌ها جان پاکبانان را تهدید می‌کند عدم توجه رانندگان و بی‌احتیاطی آنان است که توجه و رسیدگی مسئولان و اصلاح خیابان ها را لام داشته و بنابراین رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی نیز از سوی رانندگان شرط لازم در جهت ایمنی جان این افراد است که شبانه‌روزی مشغول نظافت معابر و حاشیه خیابان‌ها هستند.  

متاسفانه باید بر این نکته مهم اشاره کرد که بی توجهی رانندگان در شب باعث می شود  پاکبانان در سایه تصادفات دچار نقص عضو شده و یک عمر خود و خانواده آنان با مشکلات زیادی همراه شوند ، این اتفاقات موجب شده است که شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار در خیابان ها باشیم که مشکلات بسیاری را برای هر دو طرف به همراه می آورد.

شهروندان باید در دور ریزی زباله ها در این روزها که بیماری کرونا گریبان گیر جامعه شده است نسبت به گذاشته بیشتر رعایت کرده و محیط را برای شرایط کار پاکبانان سخت تر نکنند تا جانشان را با ابتلا به این بیماری منحوس از دست ندهند و همچنین با دقت و مراقبت در رانندگی موجب بروز اتفاقات ناگوار نشوند.


در پایان روی سخن با مسئولان مربوطه است که بیشتر از قبل به پرسنل خود رسیدگی کنند تا آنها نیز دچار دردسر و مشکلات بسیاری نباشند.


شهرزاد جمالی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید