06:02|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1400 - 13:47
کد خبر: 17150
یادداشت:

گرانی میوه‌های پاییزی؛ داغ‌تر از تب کرونا

در سایه نظارت ضعیف مسئولین مربوطه، گرانی و تفاوت قیمت‌ میوه‌های پاییزی بیداد می‌کند و صدای بسیاری از مردم را درآورده است، چراکه اکثریت شهروندان توان خرید یک کیلو میوه را هم ندارند.
گرانی میوه‌های پاییزی؛ داغ‌تر از تب کرونا

سرویس اقتصادی باریش نیوز، موج گرانی میوه‌های پاییزی با گذشت یکماه همچنان ادامه دارد؛ به طوری که قیمت‌ها در مغازه‌ها به حدی زیاد است که خارج از توان خرید طبقه متوسط و قشر ضعیف جامعه است.

میوه از جمله ضروریات سبد هر خانوار است چرا که با شیوع ویروس کرونا تاکید پزشکان و کارشناسان تغذیه برای تامین ویتامین‌های ضروری بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن، مصرف میوه و سبزیجات می‌باشد.

کافیست این روزها سری به میوه فروشی‌های شهر زده تا با قیمت‌های سلیقه‌ای روی اتیکت آن‌ها روبرو شوید که به صراحت می‌توان گفت توان خرید را برای قشر متوسط و فقیر جامعه به صفر رسانده‌اند.

از طرفی هم تفاوت قیمت‌ها در پایین شهر تا بالای شهر  چند برابر است و متاسفانه میوه فروش‌ها بر اساس اجاره مغازه‌ای که می ‌ردازند و منطقه‌ای که هستند، نرخ میوه‌هایشان را تعیین می‌کنند و مسئولان نظارتی نیز با بی‌توجهی، این موضوع را تشدید می‌کنند.

در پایان بایستی گفت که تب تند گرانی میوه موجب اعتراض مردم شده و آنان خواستار رسیدگی به این وضعیت توسط مسئولین مربوطه در اسرع وقت هستند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید