16:35|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1400 - 13:37
کد خبر: 17138
یادداشت:

گرانی سرسام‌آور بازار لوازم خانگی/فروشندگان لوازم خانگی در آستانه ورشکستگی

حاکمیت قیمت‌های سلیقه‌ای بر بازار لوازم خانگی و کمبود نظارت، سبب شده که صنعت لوازم خانگی رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه نماید و تهیه جهیزیه و خرید وسایل خانگی را با مشکل روبه‌رو سازد.
گرانی سرسام‌آور بازار لوازم خانگی/فروشندگان لوازم خانگی در آستانه ورشکستگی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها افزایش بی‌سابقه قیمت اجناس و اوضاع آشفته ‌بازار لوازم خانگی، نارضایتی مردم و به ویژه جوانانی که قصد تشکیل خانواده دارند، را به همراه داشته است.

گرانی لوازم خانگی و هزینه‌های کمرشکن آن موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت به عنوان نمونه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر بازار لوازم خانگی، امروزه بسیاری از مردم بعد از خرابی لوازم خانگی خود دیگر توان خرید و جایگزینی نیستند، در این شرایط ناچار به تعمیر لوازم خانگی خود می شوند.

طی دو سال گذشته و با توجه به افزایش تورم،کاهش توان خرید مردم، افزایش قیمت دلار و کرونا سبب رکود بازار لوازم خانگی شده است به نحوی‌که برخی از فروشندگان به فکر تعطیلی مغازه و تغییر شغل افتاده‌اند.

از طرفی هم با گذر از بازار و ادعای اکثریت خانواده‌ها، با وجود پرداخت میلیون‌ها تومان برای خرید یک وسیله باز هم به دلیل نبود تنوع در خرید اجناس و قیمت‌های سلیقه‌ای حق انتخابی ندارند و مجبورند هر کالایی که به آن‌ها عرضه می‌شود، را بخرند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین در جهت ثبات قیمت لوازم خانگی و افزایش کیفیت تولیدات داخلی، رغبت جوانان را برای تشکیل خانواده افزایش دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید