04:47|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1400 - 11:42
کد خبر: 17135
یادداشت:

نارضایتی شهروندان ارومیه‌ای از وضعیت نامناسب ترمینال مسافربری شهری

ترمینال شهری در ارومیه سال‌هاست که زیر سایه بی‌توجهی مسئولان وضعیت نامناسبی دارد و این امر همواره موجبات نارضایتی شهروندان ساکن در آن منطقه و همچنین مسافران را به همراه داشته است که رسیدگی مسئولین ذیربط را می‌طلبد.
نارضایتی شهروندان ارومیه‌ای از وضعیت نامناسب ترمینال مسافربری شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالهاست که ظاهر نامناسب و مشکلات فنی و خرابی قطعات در برخی از اتوبوس‌های مسافربری در ارومیه باعث شده که شهروندان نگران استفاده از آن‌ها باشند و درصد بهره‌وری از چنین امکاناتی در این شهر بسیار کاهش پیدا کند.

طبق گفته بسیاری از شهروندان، با گذر از محدوده ترمینال شهری، شاهد مسافرکشی خودروهای شخصی که به صورت غیر مجاز در جلوی درب ورودی ترمینال تجمع کرده‌اند و متاسفانه هیچگونه نظارتی بر خودروهای شخصی که مدارکی نداشته و به‌دلیل بیکاری و نبود شغل، مجبور به مسافرکشی شده‌اند، انجام نمی‌شود و این وضعیت موجب گله‌مندی رانندگان تاکسی مخصوص ترمینال شده و ترافیک سنگینی را در خیابان های اطراف حاکم کرده است.

از سوی دیگر نبود پارکینگ مناسب جهت پارک تاکسی‌های ترمینال، آلودگی‌های صوتی ناشی از آن‌ها موجب گله‌مندی ساکنین آن منطقه شده است که خواستار رسیدگی مسئولین ذیربط در اسرع وقت می‌باشند.

از دیگر مشکلات ترمینال شهری ارومیه این است که سرویس‌های بهداشتی موجود، تنها نام سرویس‌های بهداشتی را یدک می‌کشند، بنابراین اثری از بهداشت در این سرویس‌ها نبوده و در بسیاری از اوقات نیز غیر قابل استفاده بوده‌اند.

با توجه به عدم رسیدگی مسئولان مربوطه نسبت به مسائل فوق الذکر و تامین امکانات رفاهی مناسب، وضعیت کنونی ترمینال ارومیه نامناسب بوده که در شان و جایگاه مردم این استان نمی‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در جهت بهبود وضعیت فعلی ترمینال شهری و تامین امکانات رفاهی مناسبی که در خور یک کلانشهر باشد، تدابیری اندیشیده و اتخاذ کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید