16:38|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1400 - 12:02
کد خبر: 16969
یادداشت:

جعل تاریخ انقضا محصولات/بی انصافی سودجویان در حق شهروندان

عرضه مواد غذایی با تاریخ های گذشته تخلفی است که برخی از اصناف و فروشگاه های زنجیره ای در کلانشهر ارومیه مرتکب می شوند و پیگیری چندانی نیز بر این موضوع صورت نمیگیرد.
جعل تاریخ انقضا محصولات/بی انصافی سودجویان در حق شهروندان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تاریخ تولید و انقضا مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی که امکان به خطر انداختن سلامت انسان را دارند بسیار حائز اهمیت است و باید توجه فراوانی به این تاریخ ها صورت گیرد اما شواهد حاکی از این می باشد که متاسفانه توجه به تاریخ مندرج برروی کالا بسیار بی اهمیت شده است.

از یک سو بی توجهی مردم به تاریخ انقضای محصولات و از سوی دیگر سوء استفاده فروشندگان و تولیدی ها از این بی توجهی باعث شده است شاهد تاریخ های گذشته بر روی محصولات باشیم و گاهی اجناسی را خریداری کنیم که مدتی از تاریخ آن گذشته باشد. 

تبصره و ماده و قانون بسیاری در این زمینه برای متخلفان تعیین شده است ، اما همچنان شاهد بی توجهی اصناف و عدم رسیدگی مسئولان مربوطه به این موضوع هستیم که باید گفت اگر به همین روال ادامه پیدا کند ، ممکن است آسیب های جانی غیر قابل جبرانی به بار آورند. 

مواد غذایی تاریخ گذشته موجب مسمومیت غذایی می شوند که میزان مسمومیت و خطر آن در نوع محصول و تاریخ آن متفاوت است و از سوی دیگر گذشتن تاریخ لوازم آرایشی بسیار موضوع خطرناکی است و باید مورد توجه و رسیدگی بسیاری قرار گیرد، چون امکان ایجاد حساسیت و ابتلا به سرطان پوستی برای افرادی که این محصولات را استفاده می کنند وجود دارد.

فروش این کالا ها که یا تاریخ گذشته هستند یا تاریخ مندرج بر روی بسته بندی آنها غیر طبیعی است و از اعداد و ارقامی استفاده شده است که با هیچ استانداردی قابل اندازه گیری نیست ، تخلفی می باشد که توسط برخی فروشندگان اصناف صورت می گیرد و از مسئولان مربوطه انتظار می رود بیشتر به این موضوع رسیدگی کنند.
  
و در پایان انتظار از مسئولان و اصناف است که باید اخلاق مداری و عدالت را سر لوحه کار خودشان قرار دهند و با رسیدگی به تخلفاتی که وجود دارد و مجازات متخلفات درس عبرتی برای دیگران دهند که دیگر شاهد این اتفاقات و پیامد های ناگوار آنها نباشیم و همچنین سلامت مردم را برای کسب سود بیشتر به خطر نیاندازند و محصولات را با کیفیت بیشتر در اختیار مشتریان قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید