05:39|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1400 - 12:47
کد خبر: 16909
یادداشت:

جریمه هایی که با مخدوش کردن پلاک خودرو ها ، برای دیگر شهروندان رقم می خورد

گلایه مندی شهروندان از بروز اشتباهات متعدد در جریمه های راهنمایی و رانندگی که مدت هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند. آیا کسی مسئولیت این قضیه را به عهده می گیرد؟ چه کسی پاسخگوی این خطا ها که در جریمه ها صورت می گیرد، می باشد؟
جریمه هایی که با مخدوش کردن پلاک خودرو ها ، برای دیگر شهروندان رقم می خورد

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،این روزها که شیوع بیماری کرونا همه امورات را تحت تاثیر قرار داده است ، جریمه های راهنمایی رانندگی و رانندگان هم از این معضل بی نسیب نبوده اند.

جریمه های اشتباه و بی پایه و اساس وافزایش شدید آنها و ثبت جریمه های رانندگان متخلف به پای رانندگان دیگر به دلیل مخدوش کردن پلاک ها که امروزه در سطح استان به شدت رایج شده است، باعث شده صدای نارضایتی مردم از این بی دقتی ها و بی قانونی ها بلند شود. این جریمه های اشتباه، با پیگیری ها و دوندگی های زیاد امکان اصلاح و باطل شدن دارند اما به خاطر زمان بر بودن این امر ، مردم ترجیح می دهند به جریمه های اشتباه تن دهند و آن ها را پرداخت کنند تا اینکه روز ها از کار و زندگی خود بزنند و به دنبال اصلاح آن بروند. 

اشتباه برخی از ماموران راهنمایی و رانندگی در اعمال قبوض جریمه‌های رانندگی که با عدم رسیدگی و نظارت مسئولان مربوطه همراه است ،باعث نا رضایتی مردم و گلایه و شکایت آنها از این موضوع شده است ، اما حتی با توجه به اعتراضات متعدد مردم در این موضوع همچنان با بی توجهی مسئولین مربوطه روبه رو می شوند.

به گفته برخی از شهروندان، در چند ماه گذشته با افزایش بی‌دلیل نرخ جریمه‌های رانندگی از سوی راهنمایی و رانندگی رو به رو شده ایم که نشان می دهد برخی از مواقع پلیس راهنمایی به دلیل مخدوش کردن پلاک از سوی برخی از شهروندان به صورت اشتباه بدون انجام هیچ گونه تخلفی، جریمه برای شهروندان دیگر که در آن ساعت هیچ گونه ترددی در سطح شهر نداشته اند ثبت کرده است.

منع تردد در برخی مناطق استان و ورود و خروج به شهرها در ساعات مشخص ، باعث شده که بی دقتی یا عدم توجه و اطلاع شهروندان از این موضوع منجر به جریمه هایی که مبالغ آن بسیار محسوس می باشند ، شود.

شهروندان از نبود سایت هایی برای رسیدگی به تخلفات و پیگیری جریمه های اشتباه گلایه کرده و گفتند که در شرایط کرونایی مراجعه حضوری به مراکز باعث تجمع مردم و ایجاد شلوغی می شود و باید سایتی وجود داشته باشد که بشود به صورت غیر حضوری تخلفات و اشتباهات را اعلام کرد و در همان سایت هم رسیدگی ها انجام شود. اما تجمع مردم در پلیس+10 حاکی از نبود هیچ گونه رسیدگی به این معضل است. 

از مسئولان مربوطه انتظار می رود با رسیدگی به تخلفات واقعی و نوشتن جریمه های اصلی به متخلفان ، این معضل را سامان دهند و با راه اندازی سایت هایی برای تخلفات و جریمه های راهنمایی و رانندگی ، از تجمع مردم در مراکز و اتلاف وقت شهروندان جلوگیری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

جواد
1400/06/17 - 20:43

من هم همین بلا سرم امده من بعداز عید هیچ سفری نرفتم وداخل شهر هم زیاد با ماشین نمیروم هفته پیش یک جریمه ۵۰۰۰۰۰هزارتومانی کرونا برام ثبت شده که بایستی به این پلیس بی انضباط راهنمایی و رانندگی دست مریزاد گفت