23:05|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1400 - 11:02
کد خبر: 16887
یادداشت:

ازدحام در مراکز درمانی جان مردم را بازیچه کرونا می کند

با توجه به شیوع کرونا و افزایش مراجعه مردم به درمانگاه ها و مراکز پزشکی، اهمیت رعایت نکات بهداشتی و پروتکل ها بالا رفته است ولی متاسفانه امروزه شاهد عدم توجه مسئولین مربوطه به این موضوع هستیم .
ازدحام در مراکز درمانی جان مردم را بازیچه کرونا می کند

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با همه گیری ویروس کرونا در سطح کشور، نیاز مردم به امکانات پزشکی و بهداشتی و دسترسی به کادر درمان در سراسر جهان نیز افزایش یافت و همین امر این قشر را با درصد توجه بالایی روبه رو کرد.

هر شهروند ایرانی در طول این دو سال شیوع بیماری حداقل دو بار به مراکز درمانی مراجعه داشته و این عمل با فشار های روانی و روحی زیادی همراه است. نگرانی مردم از ابتلا به بیماری و انتقال آن به خانواده و اطرافیان همین رفت و آمد های ضروری را نیز با حجم زیادی از استرس و اضطراب همراه کرده است.

حال آنچه انتظار می رود رعایت درست و اصولی نکات بهداشتی در مراکز بهداشت است ولی آنچه شواهد اذعان می کند چیزی کاملا متفاوت است. عدم رعایت اصول بهداشتی در خود این مراکز مردم را نگران کرده و آن هارا حتی از حضور ضروری در این اماکن بازمی دارد.

 تجمع هایی که در این مراکز شکل می گیرد باعث شده مردم از مراجعه به این اماکن خودداری کنند. از سویی نوبت دهی بی قاعده و اصول کلینیک ها و درمانگاه ها به بیماران باعث حضور تعداد زیادی از مردم در مطب ها و درمانگاه ها شده که امری کاملا مغایر با پروتکل های بهداشتی است.

عدم رعایت تفکیک زباله های عفونی و غیر عفونی در این مراکز، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در میان مراجعین و حتی کادر این مراکز باعث شده مراجعه به درمانگاه ها خود خطر های بسیاری را شامل حال مردم کند.

از سویی گزارشات نشان می دهد که این اماکن حتی توان تعبیه محلی بهداشتی و پاکیزه را برای کادر خود نیز ندارند. متاسفانه محل استراحت کادر درمان در این مراکز با مشکلات بهداشتی روبه رو است و این امر خود مشکلاتی را رقم زده است.

با توجه به این امر که این مراکز در مقابله با ویروس کرونا همانند خط مقدم جنگ می ماند، توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز باید با اولویت بیشتری صورت گیرد. در خطر نبودن جان کادر درمان و مردم در این مراکز حرف اول را می زند و این موضوع باعث می شود از شیوع هرچه بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

در پایان روی سخن با تمام اشخاصی است که در این مسیر سهمی دارند و می توانند از بار سنگین شیوع کرونا در این اماکن و ابتلای مردم به آن جلوگیری کنند، با انجام کوچک ترین اقدام از وقوع بزرگترین اتفاقات می توان جلوگیری کرد، پس در این قدم های کوچک یاری گر خود و همشهریانمان باشیم .

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید