23:52|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 شهریور 1400 - 13:20
کد خبر: 16855
یادداشت:

آگهی ها و برچسب های تبلیغاتی زیبایی شهر را به سخره گرفته است

با گسترش هرچه بیشتر شهرنشینی در استان مشکلات شهری نیز رو به افزایش است. آنچه امروزه در گوشه کنار شهر به چشم می آید آلودگی های بصری در خیابان ها و کوچه ها است.
آگهی ها و برچسب های تبلیغاتی زیبایی شهر را به سخره گرفته است

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با توجه به جایگاهی که تبلیغات در جامعه امروز دارد مردم به تبلیغات وسیع و گسترده روی آورده اند و همین امر باعث مصرف زیاد کاغذ و چسباندن آن به دیوار خیابان ها و درب منازل شده است.

این عمل باعث کثرت زیاد برچسب ها و اعلامیه ها روی دیوارهای شهر شده است که هیچ ثمره ای جز آلودگی بصری و هدر رفت کاغذ ندارد و همین امر این موضوع را مورد بحث قرار داده است. دیوار های شهر شکلی زخم خورده به خود گرفته است و از زیبایی شهر هرروز بیشتر می کاهد.

از سویی این عمل به کلی به دور از هدفی است که با خود در پی دارد. مردم با این هدف که با این کار برای خود بازاریابی می کنند آن را انجام می دهند ولی آیا مخاطب با این روش جذب پیام انتقال یافته می شود؟ آیا این نوع بازاریابی در بورس است؟

آنچه مدرنیته برای مردم به ارمغان آورده، آشنایی اکثر مردم با تکنولوژی است و می توان گفت که امروزه تعداد بسیار بالایی از مردم با نرم افزارها و تکنولوژی در ارتباط اند و همین امر باعث شده که تبلیغات در فضای مجازی بهره وری بالاتری نسبت به تبلیغات به صورت چاپی و در خیابان ها داشته باشد.

با این همه مردم برای بازاریابی باز به این روش رو می آورند و باعث نارضایتی مردم می شوند. از سویی دیوارها و در های تازه رنگ شده هستند که مورد آسیب این عمل واقع شده اند. این عمل باعث کاهش زیبایی چهره شهر شده و انرژی و روح پویای زندگی را از خیابان های شهر دور می کند.

شهروندان در شهر با دیدن این حجم از آلودگی های بصری روی درب ها و دیوار شهر با بار انرژی منفی رو به رو می شوند. روان این قشر مورد آسیب قرار می گیرد و آرامش را از آن ها صلب می کند.

امید که روزی شاهد پاک شدن شهر از هر نوع آلودگی باشیم و طعم شیرین زندگی شهرنشینی را بیشتر بچشیم ...


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید