03:23|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 08 شهریور 1400 - 12:29
کد خبر: 16853
یادداشت:

سرعت غیر مجاز، تفریح شبانه جوانان ارومیه ای شد

آنچه این روزها شاهد آن هستیم ، ویراژ ماشین های اسپرت در خیابان های ارومیه و البته در ساعات اولیه بامداد است که حجم عظیمی از نارضایتی ها و گلایه های مردم را به ارمغان آورده است.
سرعت غیر مجاز، تفریح شبانه جوانان ارومیه ای شد

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، در این روزهای تاریک کرونایی که مردم محکوم به دوری از سرگرمی ها و فعالیت های تفریحی خود هستند، جوانان ارومیه ای به مسابقات غیر قانونی رانندگی با ماشین های اسپرت در خیابان ها رو آورده اند.

با توجه به خطر بالای این قشر فعالیت ها و اصولی نبودن نحوه برگزاری این مسابقات، آسیب های بسیاری جان جوانان شهرمان را تهدید می کند که این امر خانواده هارا به شدت نگران کرده است.

خطرات زیادی از جمله تصادفات و آسیب های جدی جسمی و روانی و ... شامل حال فعالین این قشر می شود که اهمیت این موضوع را بیشتر می کند.

 به علاوه با توجه به مشکلات آسفالت کشی خیابان ها و ... خیابان های ارومیه مکان مناسبی برای این جنس فعالیت ها نیست و می تواند اتفاقات ناگواری را رقم بزند.

اما سوال اینجاست که اگر اجازه برگزاری این مسابقات در خیابان های شهر را از جوانان شهر بگیریم، پس آن ها در کجا به تفریحات خود بپردازند؟ با توجه به علاقه زیاد قشر جوان جامعه به سرعت و تجربه هیجانات بالا، جوانان نیازمند مکانی برای تخلیه انرژی مضاعف وجودی خود به صورت اصولی و قانونی دارند که این امر باید در برنامه ریزی های آینده مسئولین مربوطه مبذول گردد. احداث مجموعه های ورزشی و پیست مسابقات رالی و اتومبیل رانی می تواند از اهداف بلند مدت مسئولینی باشد که توانایی انجام این چنین فعالیت هایی را دارند.

از سویی طبق شواهد این فعالیت ها در ساعات عصر، شب و بامداد برگزار می شود که این موضوع خود به تنهایی باعث نگرانی ساکنین و همسایه ها شده است و آرامش و آسایش آن هارا مختل کرده است. با توجه به این امر تردد کودکان و خانواده ها در خیابان با بی امنی مواجه شده است و گلایه های مردم را با خود در پی دارد.

با این همه با توجه به شرایطی که شیوع کرونا در جامعه رقم زده است تجمعاتی که در این مسابقات صورت می گیرد ، به دور از پروتکل های بهداشتی است و نیاز به رسیدگی های جدی تری دارد.

در پایان امیدواریم که مسئولین مربوطه با جلوگیری از برگزاری مسابقات غیراصولی و غیرقانونی این جوانان در خیابان های شهر و و احداث پیست های استاندارد و اصولی پاسخگوی نیاز جوانان به این مقوله باشند ...

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید