22:41|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1400 - 13:12
کد خبر: 16799
یادداشت:

تاخیر در ثبت پاسخ تست‌های پی سی آر بازی با جان مردم است!

با توجه به افزایش آمار کرونا و مبتلایان مردم با فشار روانی زیادی مواجه‌اند. آنچه آن ها را نگران کرده است عدم تست گرفتن از بیمارانی که به تازگی علائم نشان داده اند و تاخیر زیاد در ثبت پاسخ تست ها در سامانه علوم پزشکی است.
تاخیر در ثبت پاسخ تست‌های پی سی آر بازی با جان مردم است!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها کرونا در روزمرگی تک تک مردم ایران چنان تاثیرگذار بوده است که مردم روز را با ترس شروع می‌کنند و شب را با ترس به خواب می‌روند . به صورت میانگین هر ایرانی حداقل یکبار برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی رفته است و بارها سامانه علوم پزشکی استان را چک کرده است و چشم انتظار پاسخ تست مانده است. 

به همین واسطه با حجم زیادی از فشار روبه رو می‌شویم که چاشنی روزمرگی تاریک این روزهایمان شده است . سردرگمی انسان میان جواب مثبت و منفی تست کرونا به برزخی مانند است که راه نفس را تنگ می‌کند و تب و تاب زندگی را از او می‌گیرد. 

می‌توان گفت یکی از دلایل گسترش هرچه بیشتر کرونا تاخیر در ثبت پاسخ تست است . مردم بدون علم به این که کرونا دارند یا نه ؛ محکوم به انجام فعالیت روزمره خود هستند . در دوراهی کار و استراحت ملزم به انتخاب کار هستند بدون اینکه بدانند ممکن است مبتلا یا ناقل باشند. یکی از عوامل انتشار این ویروس منحوس فعالیت ناقلان در سطح شهر در دوران نهفته بیماری است.

مردم شهر با خوش بینی نگاهی به علائم خفیف خود می‌اندازند و با این تفکر که سرماخوردگی کوچکی را از سر گذرانده اند پا به دنیای اجتماع می‌گذارند و غیرمستقیم مسیر انتشار ویروس را هموار می‌کنند . شاید بتوان گفت کرونا تنها موضوعی است که خوش بینی سرش نمی‌شود . آنچه فدای این خوش بینی می‌شود جان عزیزانمان است که بازیچه ی کرونا خواهد بود و سوال اینجاست که آیا این انتخاب شماست ؟!

اما آنچه این روزها به معضلات کرونا اضافه شده است، افزایش آمار تست های روزانه‌ای است که انجام می شود و نمی شود ؟! طبق گزارشاتی شاهد عدم انجام تست به بهانه تازه بودن علائم در بدن بیمار هستیم. امروزه مردم با توجه به ترسی که گریبانشان را گرفته با کوچکترین علائم به مراکز تست کرونا مراجعه می‌کنند ولی با بی توجهی و عدم رسیدگی مسئولین مواجه می‌شوند . این عدم پاسخگویی به ترس مردم دامن می‌زند و باعث افزایش فشار روانی می شود که این روزها مردم متحمل اند . روزهایی که در انتظار افزایش علائم می گذرند برابری می کند با روزهایی که به چشم انتظاری پاسخ تست می گذرند . امید که هر چه بیشتر درد مردم را بشناسیم و با آغوشی گرم با انها روبه رو شویم. 

در پایان انتظار می رود مسئولان مربوطه هر روز بیشتر در جهت شکست این ویروس قدم بردارند و فشار های وارده را از دوش مردم بردارند و طلوع صبحی پر از امید را به مردم نوید دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید