00:05|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1400 - 11:00
کد خبر: 16784
یادداشت:

تداوم گرانی سیمان و تاثیر منفی آن بر ساخت‌و‌ساز مسکن

افزایش نرخ سیمان و سودجویی دلالان از وضعیت پیش آمده، مشکلات زیادی را برای مردم و پیمان‌کاران ساختمانی ایجاد کرده که نظارت مسئولین مربوطه را در اسرع وقت می‌طلبد.
تداوم گرانی سیمان و تاثیر منفی آن بر ساخت‌و‌ساز مسکن

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با قرار گرفتن در فصل گرما رغبت افراد برای ساخت و ساز افزایش یافته است و در واقع می‌توان گفت این فصل مناسب‌ترین زمان برای ساخت‌و‌ساز است؛ اما اخیرا افزایش چندین درصدی قیمت سیمان و بی نظارتی مسئولان سبب شده تا حتی سیمان در بازار آزاد نیز کمیاب شود و در روند اجرای امور مشکل ایجاد شود.

با افزایش قیمت سیمان، شاهد بی‌توجهی‌های مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع هستیم، به گونه‌ای که برخی بر این باورند که قطعی برق سبب گرانی ناگهانی سیمان شده است و از طرف دیگر نیز برخی معتقدند که عرضه سیمان در بورس کالا باعث افزایش بی‌رویه آن در عرصه ساخت و ساز شده است.

قیمت سیمان یکی از مهم‌ترین فاکتورها در ساخت و ساز به حساب می‌آید. به گونه‌ای که پیمانکاران ساختمانی با گرانی سیمان ساخت و ساز را متوقف کرده‌اند و منتظر هستند ببینند عاقبت این گرانی‌ها چه خواهد بود؟

در پی مسئله فوق الذکر می‌توان اظهار کرد که اعمال قیمت سلیقه‌ای بر روی سیمان می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قیمت مسکن و به تبع آن افزایش قیمت اجاره‌ها شود.

برخی از افراد هم با عرضه سیمان با قیمت‌های نجومی در بازار اقدام به احتکار و گرانفروشی این محصول می‌کنند و باعث ایجاد بی بند و باری در بازار می‌شوند.

در آخر سوالی که ذهن شهروندان را درگیر می‌کند این است که آیا مسئولین ذیربط تاکنون راهکاری برای گذر از این شرایط و متعادل سازی قیمت سیمان در ارومیه اندیشیده‌اند؟

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید