12:09|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1400 - 12:21
کد خبر: 16782
یادداشت:

دانشجویان همچنان چشم انتظار دریافت واکسن هستند

دانشجویان کشور سه ترم است که به بازگشایی دانشگاه ها چشم دوخته اند . و سوال اینجاست که چرا در اولویت بندی واکسیناسیون قرار ندارند ؟
دانشجویان همچنان چشم انتظار دریافت واکسن هستند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا این روزها ضربه‌های محکمی بر تن انواع اصناف و اقشار جامعه وارد کرده است و دانشجویان نیز از این ضربه‌ها مبری نبوده‌اند. سه ترم تحصیلی است که دانشجویان از پشت صفحه مانیتور با اساتید در ارتباط‌اند و همکلاسی‌هارا از روی نام کاربری تشخیص می‌دهند. هر آنچه که قبل از کنکور به آن‌ها وعده داده شده بود، تبدیل به رویایی ناملموس و گنگ شده است و امید به اصلاح هریک از این مشکلات هر روز بیشتر از دیروز برایشان ناممکن و تاریک می‌شود.

اساتید نیز همچون دانشجویان هر روز بی انگیزه‌تر می‌شوند و این موضوع در نحوه تدریس آن‌ها نیز مشهود است. شوق و ذوق موجود در دانشجویان است که انگیزه اساتید را برای تدریس بر می انگیزد ولی آنچه امروزه شاهد آن هستیم چیزی کاملا برعکس این موضوع است. این انرژی به اساتید منتقل نمی‌شود و این دقیقا جاده‌ای است دو طرفه که در طول این سه ترم حتی رهگذری از آن عبور نکرده است.

دانشجویی که نامش بر جویندگی علم استوار است با بی انگیزگی خود، این روزها به راحتی تکنولوژی را به بازی و دانشگاه را به سخره گرفته است. با این رویه پیچاندن کلاس‌ها و تقلب‌های آنلاین رواج پیدا کرده و پیکره دانش آکادمیک جامعه را به تزلزل در آورده است. این همان چیزی است که پیشرفت آینده جامعه را به خطر می‌اندازد.

از سویی عدم رسیدگی لازم به روش تدریس اساتید و در اولویت نبودن واکسیناسیون آن‌ها هرچه بیشتر تحصیل را برای این قشر، سخت و طاقت فرسا می‌کند.

امید که هرچه زودتر دانشجویان کشور با تجربه‌ای واقعی‌تر از دانشگاه آشنا شوند و تحصیلات آکادمیک در اولویت مسئولین قرار گیرد و متوجه خطری که علم و دانش جامعه ی فردا را تهدید می‌کند، باشند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید