06:13|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1400 - 13:30
کد خبر: 16736
یادداشت:

بی‌توجهی در ایجاد زیرساخت‌های شهری ارومیه/خیابان عطایی زیربار مشکلات رنج می‌برد

در شرایطی که ویروس منحوس کرونا سایه خود ر ا بر سر جامعه افکنده، خیابان عطایی از جمله خیابان‌های پرتردد و شلوغ شهر محسوب شده و علاوه بر نارضایتی کسبه و بازاریان از سدمعبرهای این خیابان، جدول‌گذاری‌های غیراصولی نیز وضعیت نامناسب آن را تشدید می‌کند.
بی‌توجهی در ایجاد زیرساخت‌های شهری ارومیه/خیابان عطایی زیربار مشکلات رنج می‌برد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، خیابان عطایی از جمله خیابان‌های پررفت و آمد و پرترافیک شهر ارومیه محسوب می‌شود که روزانه تعداد زیادی خودرو را در خود جای می‌دهد.

با گذر از این خیابان خصوصا در ساعات بعد از ظهر شاهد بساط دست فروشانی خواهیم بود که در زیر سایه بی‌نظارتی مسئولان نیمی از پیاده رو را به تصرف خود در آورده‌اند و به کسب روزی حلال مشغول هستند که نیاز است ساماندهی آن‌‎ها در د ستورکار نهادهای مربوطه قرار گیرد.

از طرفی هم به دلیل تفاوت قیمت و گرانی موجود در بازار، رغبت مردم برای خرید از دست فروشان چندین برابر شده و همین امر نیز سبب تشدید وضعیت نامناسب این خیابان می‌شود.

با وجود توسعه روزافزون شهر ارومیه متاسفانه همچنان تنها ایستگاه مبدا و مقصد تمامی اتوبوس‌های شهری، خیابان عطایی است که باعث بروز ترافیک شهری و گله‌مندی رانندگان شده و از طرفی هم به کسب و کار بازاریان ضربه می‌زنند.

از سوی دیگر به غیر از موارد فوق الذکر، یکی از مسائلی که در خیابان عطایی ارومیه گریبان‌گیر شهروندان شده، جدول گذاری‌های این خیابان پرتردد است؛ بنا به گفته مسئولین مربوطه این جدول‌ها در جهت کنترل ترافیک و سواکردن مسیر اتوبوس‌ها و سواری‌ها تعبیه شده است ولی متاسفانه مشاهده وضعیت فعلی این خیابان عکس این موضوع را نشان می‌دهد.

ایجاد زیرساخت غیراصولی و جدول‌گذاری غیرمهندسی در چنین خیابان پرترددی چیزی به غیر از تصادف، ترافیک و .... را برای شهر به وجود نیاورده است.

در ادامه به صراحت می‌توان گفت که عدم نظارت کافی و بی‌توجهی مسئولین نسبت به مسائل شهری در شان یک کلانشهر نمی‌باشد؛ حال باید منتظر ماند و دید با روی کار آمدن مسئولین انتخابی در دولت جدید، همچنان شاهد جولان مشکلات در سطح شهری خواهیم بود؟!
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید